Spojené Arabské Emiráty - banner

Na dnešek máme dost nabitý program a tak sem nastavil budík na 7:30. Tak to nevyšlo, budík posunuju na osmou. Máme tu bazén, který bychom rádi vyzkoušeli...ale vypadá to, že bysme se tam takhle po ránu asi utopili, takže to přesunujeme na odpoledne. Při bookování hotelu jsme si připlatili za snídani a tak jedem do přízemí, kde nás čeká opravdu bohatá snídaně dle vlastního výběru. Takže když přijdem na pokoj, jsme tak nacpaní, že musíme na pokoji nechat trochu vytrávit než vyrazíme.

Už je skoro jedenáct a tak sedáme do auta...a vyrážíme směr Ferrari World na atrakce. Jelikož to máme kousek od hotelu, cesta netrvá víc než 7minut. Jak si tak přijíždíme, je trochu divné, že parking je zavřený a směruje nás to před hlavní vchod. Je tu nějak málo lidí, možná je na ně ještě brzo, neni sezona...sakra...dneska nepracujou, myslel jsem, že nepracujou jenom čtvrtek a pátek :D otáčíme se a volíme směr hotel, abychom si vzali zbytek potřebných věcí s sebou. Rozmýšlíme se co dál a konzultujeme s recepčním jménem Ali. Nabízí nám po telefonické konzultaci výlet do pouště s projížďkou na velbloudech, dune bashing v autech, sandboarding, belly dancing a večeři za 290DHS. Nicméně je prý už pozdě na to, abychom se objednali. Bereme si kontakt a vyrážíme do tý agentury v části Khalifa City, zkusit si domluvit třeba jenom některou z nabízených atrakcí.

Chvíli nám trvá něž najdeme správnou adresu. U brány je hlídač a hlásí, že poplatek za vjezd do areálu je 50DHS. Zjišťujeme, že v areálu je soukromé jezero a většina atrakcí je zaměřená na vodní sporty. Rozhodujeme se co dál. Vybíráme místo a vyrážíme. Možná nebyl úplně šťastný nápad zkoušet dojezd Yarise na plnou nádrž směrem do pouště, ale o tom později :)

Navigace ukazuje 185km do města Hameem u oázy Liwa. Asi 40km od Abu Dhabi najednou vidíme Emirates National Auto Museum. Čas nás netlačí a tak zastavujeme nedaleko obřího globusu a pyramidy, kde je ukryto téměř 200 aut šejka jménem Hamad Bin Hamdan Al Nahyan. Než vstoupíme dovnitř, potkáváme jednoho australana, který se nás ptá jestli sme se taky přijeli podívat na letadlo. No nějakýá tam je, ale trochu nechápeme co tím přesně myslí. Na "zahradě" totiž stojí vyřazené letadlo typu Lockheed L-1011 (kod TT-DWE), které není již moc k vidění. Krom toho před muzeem stojí zmenšený model zeměkoule v měřítku 1:000000 a Mercedes s obrovskýma gumama alá Monster Trucky. Chvilku pokecáme, vyměníme vizitky a šup dovnitř do muzea.

Vstupné do muzea stojí 50DHS a všechny exponáty hlídá jeden vrátný s monitorem a kamerama. Prostor je klimatizovaný, odhadem tak na 24stupňů. Ale dost řečí, jdem mrknout na auta. Uprostřed pyramidy jistě zaujme nějvětší model Dodge. Pro představu přikládám fotografii :)

Neméně zajímavé jsou i ostatní exponáty jako například 7 starých Mercedesů třídy S, vyvedené v barvách duhy, aby měl šejk na každý den v týdnu jedno. Pak je tam několik amerických modelů Buick, Pontiac, Chevrolet, Cadillac, pár sportovních vozů a pak oddělení vojenských vozů. Takže 5 Hummerů v různých barvách, nějaký OTčko, několik Land Roverů, ... více fotografií později ve fotogalerii.

přesouváme se na "zahradu", kde stojí již zmíněný Lockheed. Bohužel dovnitř se nedá...ale i takhle je to pěkná prohlídka. Ale jedna věc je záhadou...stojí v písku, nikde žádná runway. Jak se sem dostal ?? Odpověď je jednoduchá...přistál na nedaleké základně, no vlastně možná daleké...ale to tady v Emirátech není problém. Takže vzali pár bagrů, ty prohrnovali cestu pouští a další přitáhli těch 100km letadlo až sem :D Vedle je ještě zaparkovaný Jeep Willis, také v trochu větším měřítku.

Na výjezdu od muzea si periferně všímáme čerpací stanice, ale benzínu je dost, takže hurá na cestu, ještě nám chybí dost km. Cestou zpátky natankujem, to by mělo vyjít. Cesta ubíhá relativně klidně a tak pro zpestření naátčíme video zevnitř auta....zvenku auta...akční záběry průjezdů okolo kamery :D

Máme za sebou asi 160km a ještě dalších 20 zbývá. Kousek před odbočkou na Qasr al-Sarab je benzinka. Pohoda, natankujem cestou zpátky, jen aby měli otevřeno :) Odbočujeme z hlavní a začínáme se šplhat po asfaltce mezi dunama. Na jednom z kopečků zastavujeme, abychom se pokochali výhledem a trochu si užili jemný písek. Poté ještě rychle obhlídneme zblízka bagr, kterým odstraňují místní dělníci písek nafoukaný k silnici. JaraX se hned vrhnul vyzkoušet jestli je otevřený...a byl...klíče tam ale nenechali.

Konečně přijíždíme do cíle našeho výletu. Qasr Al Sarab je luxusní hotelový resort umístěný do pouště. Přesto je dobře vybaven. Více informací a ceny ubytování najdete na jejich stránkách http://qasralsarab.anantara.com/. Děláme pár fotek zvenčí, ale chtěli bychom to prozkoumat trochu více zevnitř. Venku pokuřující kuchař na nás mává ať klidně jedeme dovnitř. Těsně před bránou potkáváme několik Toyot typu Land Cruiser, které necháváme nejprve vyjet. Na zadním okně si Jarda všímá cedulky BMW. Vyrážíme za posledním, abychom je následovali. Vedle parkoviště je umístěn heliport a zrovna tam i nějaká helikoptéra stojí. No nic...resort je to pěkný, ale měli bychom vyrazit pomalu zpátky. Zastavujeme ještě u Toyot na parkovišti a vyptáváme se, proč tam mají logo BMW. Prý jsou to řidiči z Dubaje, kteří přivezli španělské účastníky Moto Poušť Show pořádané BMW. Dnesa tu přespí a zítra je zas odvezou zpátky.

Vyrážíme zpátky, zadáváme náš hotel do navigace a jedéééém. Kousek za nájezdem na hlavní silnici je u Hameedu pumpa, chystáme se natankovat, ale je to nějaký zablokovaný náklaďákama a ještě k tomu to vypadá jako kdyby byla zavřená. Cestou bude další pumpa říká JaraX. Řídím a JaraX si u toho hraje trochu s audiem, objevil, že v autě máme Bluetooth a můžem z tabletu poslouchat HUDBU a ne ty místní ukolébavky. Po půl hodině se ptá jestli už bude ta benzinka. Odpovídám, že taky doufám :) Namátkou mrknem do navigaci na nejbližší pumpu. Prý je 108km. Je to divné, ale tady v poušti ne nemožné. Ostatně proto také radí "DOTANKUJTE SI NEŽ VYJEDETE MIMO MĚSTO". Zanedlouho JaraX vyhrkne zhasla ti čárka. Tak přemýšlím co kde zhaslo, možná světlo, lampička...nechápu...jo aha...poslední dílek z nádrže zmizel...hladový oko se rozsvicí po ujetí 502km. Na hladový oko bychom měli ujet asi 50km, benzinka dle nagice.... 74km. Začíná to být zajímavé. Vypínáme klimatizaci, pouštíme víc rádio nahlas.

Tfuj tajbl, teď mi v tý tmě skočil málem až podkola stopař...to asi upad, že zrovna já mu zastavim :D Snižujeme rychlost jízdy na 80km/hod. Stále jedeme. Jak tak hledáme benzinku u kraje silnice, trochu přehlídnu dva retardery na silnici. Ale Yaris se stále drží. Zdá se mi chvílema, že auto tak trochu cuká. Možná už jedeme na výpary. Ale možná to bude jen tím, že mi trochu dřevění noha a tudíž v ní nemám takový cit. Na rezervu najeto 68km. Stále doufáme, že to vyjde. JaraX to bere sportovně. Oba se shodujeme, že tlačit teda nebudem. Do cíle zbývá dle navigace jen 4,5km...začínáme doufat, že tato malá mimoměststká pumpa nebude mít třeba už hodinu zavřeno. 2km, 1km...začínáme poznávat známe místo z poledne, kdy jsme se tu stavěli v Muzeu :) ČERPACÍ STANICE TU JE... A JE OTEVŘENÁ !! DOKÁZALI JSME TO. Na rezervu velkem ujeto 76km. Modří si možná vzpomenou na historku z Jordánska :)

Benzin je tu drahej... 1,95DHS / litr, takže tankujem jen 15litrů, abychom těch pár posledních kilometrů dorazili vpohodě a pak vezmem do plný. Sjíždíme z dálnice na pumpu. Dotankováváme do plné za cenu 1,75DHS/litr. A teď trochu statistiky: od posledního tankování najeto 617km, dotankováno 15,2+27,36 litrů SPECIALu ... čili průměrná spotřeba činila 6,9l/100km.

Konečně jsme na hotelu, musime si trochu odpočinout od toho adrenalinu. Doufáme, že jste se pobavili a u přístího článku navi ;)

Trasa naší cesty

www.jarax.net/uae - otevřete odkaz, v pravém horním rohu si vyberte den dle datumu a uvidíte naší trasu.