Spojené Arabské Emiráty - banner

Večer jsme si řekli že budem vstávat dřív, protože toho máme hodně a budem přejíždět do Dubaie, budík nastaven na 7:30 ovšem vstáváme opět v 8. Hned se vrhnem na psaní aspoň kousek článku a stříhání videa a potom opět vydatná snídaně. Na snídani dáme výborný džus, není nad fresh, teda krom grepu :). Zaberem stůl s výhledem na bazén a moře, opět udivuje ultrarychlá obsluha, která přinese kafe než si vůbec napustíme džus. Celkově musím pochválit servis v hotelu Park Inn, vše velice rychlé, všichni ochotní, příjemní a celkově s hotelem nebyl jediný problém.

Po snídaní opět chvilku píšem, dostříháme video z cesty do pouště, soundtrack z Knight Ridera se bude k našemu Yarisu výborně hodit. Následuje balení věcí, fishmakerův náhradní kufr se nám ted velice hodí na suvenýry a další věci. Voláme na recepci ať nám odnesou kufry a vyrážíme na check out. Osazenstvo hotelu se k nám chová opravdu velmi přátelsky, cestou na recepci se dozvídáme že náš "kufronoš" je z Egypta a že jen v našem hotelu je 45 národností zaměstnanců. Při check outu se slečna recepční přizná, že je ze Švedska, kde mají ted pěknou kosu. Platíme 996 DHS, což je na dirhman přesně tak jak bylo domluveno. V garáži vyzvedáváme našeho bílého koně, nahážem kufry a mizíme.

Nový kufr

Našim dalším cílem je Mešita Sheikh Zayed Bin Sultan Al Nahyan Grand Mosque, což je nevětší mešita v Abu Dhabi. Na parkovišti se převlíkáme a schováváme ramena a kolena. Fishmaker aspoň využije svůj hábit dovezený z Jordánska, JaraXovi musí stačit mikina. Cvaknem pár fotek u mešity a pokračujeme dovnitř, zde naše štestí udělalo někde malinkou chybu, protože právě začínají modlitby a museli bychom čekat další hodinu než nás tam pustí, na to není čas, sedáme do Yarisa a vyrážíme dál.

Sheikh Zayed Bin Sultan Al Nahyan Grand Mosque

Jako další cíl jsme zvolili obrovský nákupák "Marina Mall", už při příjezdu na ostrov kde se Marina Mall nachází nás zaujme především jeho velikost ve srovnání s olomouckými stavbami. Před Mallem jsme si pofotili ještě marinu. Při vstupu do Mallu je nejhezčí asi fontána, která hraje tím, že stříká vodu. Proletíme Mall, ale nikdo nic extra zajímavého není, ceny elektroniky i oblečení se od ceny v Česku příliš neliší. Alespoň tedy vyjedem výtahem na vyhlídku nad Marina Mall, výtah nás vyveze nad střechu a od tama se nám nabídne nádherny rozhled na Marinu i Abu Dhabi. Bohužel osazenstvo místní restaurace má na naše focení bez toho, aniž by jsme si tam dali kafe (15 DHS) jiný názor. Na kafe bohužel čas nemáme, dnes nás toho ještě čeká hodně. Cvaknem pár fotek v patře pod tím a mizíme pryč. V Marina Mallu mě překvapí hlídač co si otevře hydrant, vytáhne od tama plechovku pití, napije se, a zase ho tam vrátí. Ještě rychle proletíme zbytek Marina Mallu, starujem a vyrážíme dál.

Marina Mall

Marina Mall - výhled z rozhledny, vpravo je vidět Emirates Palace

Marina

Další cíl našeho Abu Dhabi tripu je Emirates Palace, což je sídlo šejka, přijíždíme až k zadní bráně, z které vyjíždí kolona krásných BMW. Hlídači nás dnes ale dovnitř nepustí z důvodu státní návštěvy u šejka. Cestou potkáváme autoškolu s nalepeným "schématkem" viz foto, jak se má projíždět kruháč, chvíli to studujem, i když moc v logiky v tom není, a hned praktikujeme některé ze stylů průjezdu kruháčů v praxi. Fishmaker musí trénovat, z neznalosti těchto specialit nám málem nabourali zadek. Ještě že Yaris není sedan :D

jízda po kruhovém objezdu

Pokračujem dál na Gold Souk, což je něco jako tržnice. Parkujeme kousek od vstupu, hned u prvního obchodu v Gold Souku zjistíme proč se jmenuje GOLD, hlavním artiklem zde je zlato, diamanty a jiné dražší zboží. V jednom krámku si prohližím 5inch vysokou sošku slona ze dřeva, krásný suvenýr. Prodavač ve mě vidí obchodníka, který bude smlouvat a domluví se s ním na ceně. Cena za sošku je 170 DHS, to mi přijde drahý, hlavně jako suvenýr, proto mávnu rukou a chystám se odejít, rázem je mi předložena cena 140 DHS, s kterou taky nesouhlasím. Obchodník se ptá kolik jsem ochoten mu nabídnout, s mojí cenou 50 DHS nesouhlasí, podáme si ruce, slušně se rozloučíme. To jak sou lidé v UAE příjemní mě překvapuje čím dál více.

The Souk at Qaryat al Beri

Soukuvnitř Souku

Cestou z Gold Souku do Ferrari Worldu vidíme BMW salon, Fishmaker se mi to nejdřív snaží z nedostatku času rozmluvit ale já se nenechám a jdeme dovnitř. Tento odstavec může přijít některým nudný, proto se nezlobte. Hned před vchodem nás uchvátí samé skvosty, v salonu nabízí jetá auta, především do 1-3 roků staří s minimálním najetým počtem kilometrů, jako 2000-6000km. Prodejci nám dovolují posadit se dovnitř. První usedáme do BMW M6 G-Power, která právě v Abu Dhabi jela přes 370 km/h. Mezi další skvosty patří F02 760Li s červeným interierem. Celkově patří řada F01 a F02 k nejčastejšímu vozu v salonu. Všechny krasavce si prohližíme, nakonec usednem i do Rolls Royce Phantom a Ghost, naše nadšení nezná mezí, tolik nádherných aut na jednom místě. Pokecáme s prodavačem, který sám vlastní E36 328i, prohlídeme si jeho oblíbený McLaren. Nejsportovnějším exponátem je upravené E92 M3 s motorem z S85 převrtaným na 5,8l, s Carbonovým sáním, kapotou, prošívaným interiérem. Tohle auto si uvnitř hrdě nese štítek "kus 01 z 01 celkem". Když vidíme ty výfuky a 10ti válec, necháme si auto nastartovat, chvilku posloucháme nádhernou symfonii a vyrážíme dále.

BMW M6 G-Power

Rolls Royce Phantom

BMW M3

Naší poslední zastávkou v Abu Dhabi se stává Ferrari World, přjíždíme zde v 16:50 a parkujeme Yarisa v moderním parkoviští, kde nad každým parkovacím místem svítí červená, nebo zelená dioda podle toho jeslti je místo volné. U pokladem se dozvídáme, že nejde vystřelovací věž, to nás moc netrápí a tak přesto platíme 2x 225 DHS za vstup do Ferrari Worldu. Ve vstupní hale překvapí krásně hrající hudba navazující sportovní atmosféru. Hned spěcháme na nejrychlejší horskou dráhu na světě, Formula Rosso. Tato horská dráha je známá maximální rychlostí 245km/h na kterou zrychlí za uchvatných 4,9s. Zrychlení z nuly na sto potom zvládne za 2s. Přetížení 4,5G. Pro představu 80ti kilový člověk potom působí váhou 360kg. Vypadá to, že čekání na dráhu bude velké, dáváme si proto ještě jídlo. Ve zdejším "bufetu" si dáme 2x hovězí hamburger, 1x hranolky, 1x pití ovšem za otřesnou cenu 114DHS. U horské dráhy čekáme hodinu a půl v řadě (čekačce v řadě se dá vyhnout připlacením 100DHS za premium lístek), mezitím 2x "prodávám" outdoorovou kameru gopro, na kterou se mě každý ptá, asi by mě měli z GOpro nějak odměnit, protože za poslední 3 dny jsem asi 5ti lidem vysvětlil jak je to skvělá kamera, jak je levná a jak strašně ji potřebujou :). Egypťan kterému jsem předváděl kamerku nás pouští před sebe a s Fishmakerem sedáme do prvních dvou sedaček. Bohužel sou nám zabaveny obě kamerky GoPro, svojí jízdu si tedy opravdu nenatočíme. Aspoň sebou máme GPS logger, tak uvidíme jestli to opravdu jede tolik, kolik slibujou. Hned při startu a mohutném zrychlení mi uletí ochrané brýle, dělám teď vše pro to, aby mi neuletěly i ty dioptrické. Fishmaker si vzhledem ke svému hlasovému projevu jízdu evidetně užívá, mě to taky baví, ale zažil jsem lepší věci, přesto nelituju. Park se již chystá zavírat a nás ještě napadá, že ještě mrknem na druhou horskou dráhu, Fiorano GT Challenge, která má vozíky jako reálná auta, v řadě nikdo nečeká, proto si užíváme poslední dvě jízdy, bez jakéhokoliv čekání, nejdříve v levé a potom v pravé soupravě, kde projevíme laskavost a pouštíme místní araby do prvního místa, ti nám laskavě děkujou. Cvakáme posledních pár fotek a loučíme se s Ferarri Worldem, krásným ale také předražným a v některých věcech jako čekání v řadě hodinu a půl. Takže jestli můžem doporučit, bežte tam před jedenáctou (otevírá se v 11), v klidu si zaparkujte, zaplaťte si Premium, pokud chcete jet vícekrát na horské dráze, jděte si zabookovat malý trenažer nebo velký trenažér F1 na určitou hodinu a pak máte zbytek času na ostatní atrakce.

Promo video z horské dráhy

Jedna zajímavá reklama, která končí právě ve Ferrari World

Sedáme a vyrážíme do Dubaje, poslední pohled na náderně osvětlené Abu Dhabi, vytahuju noťas a jdu psát report. Fishmaker nás mezitím hravě odveze do Horizont hotel Apartments, cestou vidíme krásně svítící Burj Al Arab a nejvyšší budovu světa, Burj Chalifa. Ubytováváme se v hotelu Horizon, poblíž "lodní zastávky" Bur Dubai a stanice metra. Hotel je pěkný, jsou to teda spíš takové byty, máme kuchynku, sporák, konvici, balkonek, vanu, cena kolem 740kč za osobu na noc je taky krásná, na to že je to centrum Dubaie (normální cena zde je 2x vyšší). Hotel nemá vlastní parkoviště, ale naštěstí se nám daří nechat auto v protilehlé uličce bez poplatku. Vyrážíme do Carrefouru nakupujem nějaky jídlo, jelikož to máme bez snídaně, po příchodu na pokoj zalíváme nudle, píšem rodině a hledáme net s noťasama na balkoně a chodbě, chodba vyhrála, net je tam celkem stabilní, jen ostatní hosté docela hledí. Dáme sprchu a jdeme spát.

Horizon Hotel Appartements

Trasa naší cesty

www.jarax.net/uae - otevřete odkaz, v pravém horním rohu si vyberte den dle datumu a uvidíte naší trasu.