Spojené Arabské Emiráty - banner

Po vystoupení již míříme k imigračnímu, kde stojíme frontu s připraveným pasem a uděleným vízem. V řadě čekáme něco přes půl hodiny a když už se konečně dostaneme na řadu, tak nás paní od přepážky posílá úplně jinam, že prý nemáme oční sken. Takže další fronta, ale tady to aspoň rychle odsejpá. Když se vracíme zpátky, vypadá to, že bychom tu stáli další půlhodinu a to se nám rozhodně nechce...takže volíme taktiku předběhnout všechny. Nenápadně procházíme před jednotlivými řadami, až dorazíme na naše místo. Jeden pán židovského původu sice trochu držkoval, ale JaraX ho bravurní angličtinou a nevinným pohledem přesvědčil, že je ten správný čas na dobrý skutek, aby nás pustil před sebe. Razítko a podpis v pase...a míříme pro kufr ke karuselu číslo 6.

Nebudete tomu možná věřit, ale i mě se občas něco přihodí. Když dávám kufr na vozík, zjišťuji, že mi při přepravě urvali dvě ze tří klipsen, co drží kufr pohromadě. Inu vydáváme se teda na reklamační oddělení Emirates. Economy odd. je plné a tak nás posílají vedle do First and Business :D tam sme sami. Slečna si bere Boarding pass, vyplňuje pár papírů a za chvíli již přibíhá pomocník s novým kufrem. Starý prý ať si klidně nechám a pak si přeházím teprve věci, takže to nemusím dělat hned na letišti. Všechno zlé je pro něco dobré. Někdo by to možná označil za štěstí, já jelikož mám již podobnou zkušenost při letu s Emirates z Malajsie, to označuji za perfektní a bežný servis u Emirates :)

Konečně tedy vylézáme ven z terminálu, tedy rádi bysme, akorát si nejsme jisti, kterým směrem, když potřebujeme přejet na terminál 1, který je uveden v rezervaci od společnosti DOLLAR. Po krátké době už sme venku, kde čeká bezplatný transfer na terminál 1. Během dvou minut vystupujeme a jdeme hledat kancelář půjčovny. Musíme o patro níž do příletové části...už vidíme všechny kanceláře...jsou tak blízko...ale odděluje nás vysoký skleněný "plot", takže musíme zkusit projít venkem v "protisměru". Nechávám JaraXe čekat venku s věcma, aby to bylo jednodušší. Paní u přepážky je milá a odvětí, že auto je připraveno na terminálu 3, kde ostatně mají také kancelář. Grrrrrrr...spěchám zpátky ven, beru věci, JaraXe...vyjedeme o patro výš, ven z budovy, tam už čeká autobus. Nejdřív je nám do smíchu, když předpokládáme, že to je stejný bus, který nás sem přivezl. Naštěstí není. Za chvilku už sme zase zpět na terminálu 3. Nahoru, dolu, doprava, doleva....a už sme venku a míříme do parkovacího domu a konečně přicházíme ke kanceláři naší společnosti.

Vyplňujeme papíry, kopie pasu, karty, kvůli blokaci a jdem si pro auto. Má to být Mitsubishi Lancer (tajně doufáme v EVO 9 nebo 10). Ale poslíček nám přivezl perleťově bílou Toyotu Yaris. Chvíli přemýšlíme, že by byl Lancer praktičtější, ale když vídíme naživo verzi z roku 2009, tak si nakonec berem novýho Yaríska. Má najeto jenom 3,5tis km, má klimu a automat, víc snad ani nepotřebujem.

Odjíždíme z parkoviště, najít si nějaký hotel, doufajíc, že bychom mohli třeba dostat i nějakou zajímavou cenu, když tam vlastně budem jenom půlku noci. Zkoušíme nejdřív na blind hotely, které potkáme. Hned na začátku narazíme na pár hotelů s cenou 500 a více dirhamů, což se nám příliš nezamlouvá, zvlášť za tak krátkou část pobytu. Další tipy zkoušíme dle průvodce. Youth Hostel Dubai, jsme našli...bohužel byla k dispozici pouze sdílená ložnice s dalšími dvěma lidmi, ani cena 90DHS / noc nás nepřesvědčila. Otáčíme to na protější stranu silnice...vlastně nedá se hned, musíte dojet třeba kilometra na další křížovatku a tam se teprve otočit. Zajíždíme k mekáči, abychom se trochu občerstvili. Bohužel Mekáč už má zavřeno, ale vedle je nonstop. Kupujeme si každý dvoulitrovku pití (Cola za 2,5DHS a sandvič za 7,5DHS). Aspoň dostaneme představu o místních cenách. Snažíme se i v dalších hotelích, dokonce dojedeme až do Sharjah. Ani tam jsme neuspěli...pomalu se začíná blížit rozednívání. I doprava začíná houstnout.

Rozhodujeme se nehledat již další ubytování a vyrazit na jih směrem do Abú Dhabí. Cestou se kdyžtak prospíme pár hodin v autě. Koukám na tachometr a už máme najeto asi 66km. Cesta má být dlouhá asi 156km, takže bysme tam měli být za chvilku. Řídím asi tak půl hodiny, ale únava mě zmáhá a tak zastavuju. Volantu se ujímá JaraX a já celkem brzo usínám, ale asi za půl hodiny zastavuje na pumpě, aby doplnil nádrž a nakonec si na parkovišti i trochu zdřímneme. Ještě k ceně benzínu...no jak bych to napsal...nabrali jsme 34litrů a platili jsme 312Kč v přepočtu, což znamená, že tu vychází litr Specialu na 9,20Kč :)

Po krátkém spánku vyražíme opět na cestu. Do Abú Dhabí nám již zbývá jen asi 50km. Yaris jede jako drak, ale přesto podle předpisů :) Přijíždíme do centra a začínáme řešit nejdříve snídani. Parkujeme v podzemních garážích Abu Dhabi Mallu. Projdeme se nejdříve po jednotlivých patrech a končíme v posledním patře, kde zaháníme hlad. Pak se přesunujeme do přízemní kavárny s přístupem na internet, abychom vyřešili ubytování na dnešní noc. Tentokrát již to nechceme nechat náhodě. Při vychutnávání lahodné kávy provádíme kontrolní skype spojení s Prahou. Pro rezervaci hotelu jsem zvolil server booking.com, se kterým mám dobré zkušenosti. Při prohledávání nabídek nás společně zaujal hotel Park Inn by Radisson. Má dobrou polohu, bazén, fitko, tennisové kurty a golfové hřiště na dohled z bazénu. Navíc se snídaní byl jen o několik stovek dražší, než nejobyčejnější hotel v nabídce. Dvě noci pro dvě osoby se snídaní vychází na 998DHS (v přepočtu asi 1400,-/noc se snídaní).

Jelikož CheckIn v hotelu je zpravidla možný až od 15hod (dříve jen za příplatek), vyrážíme jen tak se podívat k přístavu, kde se vydáváme na obhlídku. Zaujala nás nejen ruční výroba keramiky všeho druhu, ale i nepřeberné množství různých květin, počínaje malými kaktusy a konče velkými palmami.

A to nejlepší na závěr...týpkovi bylo asi vedro...tak použil jako izolaci židle kus trávníku :D

Trh jsme si prošli už tam není nic zajímavého, chceme si tedy vyhodit bágly v hotelu a jít se někam cournout. Nastavujeme navigaci na Yas Plaza, tedy spis Hotel Radisson BLU, který byl zaznamenán v mapě. Když dorážíme na hotel, příjemně nás překvapí recepční, když nám nabídne pokoj již teď k dispozici. A tak neváháme a ptáme se jestli to bude bez příplatku. Prý ano a tak neváháme ani minutu. Máme pokoj 416 s výhledem směrem na Yas Marina Circuit, kde se jezdí již tradiční noční závod Formule 1.

Předtím než opět vyrazíme ven, dáváme sprchu...to je lahoda :) No nic, času je málo a tak vyrážíme pěšky do 100m vzdáleného Yas Marina Circuit. Na internetu jsme se informovali o možnostech, jaké skýtá tento okruh a rozhodli se, že musíme vyzkoušet motokáry. Jdeme se tedy informovat co a jak. Bohužel špatnou bránou, a tak jsme odkázáni ke Gate 20, který je vzdálený tak na taxika. My se ale nedáme...vracíme se na hotel, na pokoji bereme všechny důležité propriety jako např.: onboardovou kameru značky GO PRO (díky Roberte za půjčení), fotoaparát, peněženky a hlavně kartu od auta.

Brána dvacet by byla opravdu na trochu delší procházku a tak cesta autem je krátká leč příjemná. Projíždíme areálem, až dojedeme téměř k další nedaleké atrakci Ferrari World, kde je postavena velmi pěkná motokárová trať.

Tak sme tady...vyplnit online registraci pomocí facebookového profilu je hračka, zaplatíme startovní poplatek, nafasujeme kombinézu, rukavice, kuklu, helmu a jsme připraveni. Jsme docela malá skupinka, což by mohlo být fajn. Trochu to kazí čtvrtá do party, což je malá dcera posledního závodníka. Bude nejspíš jezdit pomalu, plést se apod. Už jsem si začínal myslet, že zas tak pomalu jezdit nebude, když to napálila už na Pit Lane. Bohužel to se jí stalo osudným, neboť na konci je trochu užší výjezd, ve kterém to trochu obouchala a za další zatáčkou ukončila svou jízdu. No nic...zbýváme už jen tři, tak snad to bdue fajn. Nyní si již jen vychutnejte naši společnou jízdu, kterou jsem pro nás natočil a JaraX celkem rychle sestříhal. Po dojetí do cíle a převlečení už na nác čekal milý pohled na LCD obrazovku s výsledným pořadím a v kanceláři byly i vytisknuté výsledky. Také na facebooku nám hned vyskočili nejlepčí zajeté časy :)

Po motokárách sme měli v plánu navštívit bazén. Takže šup na pokoj připravit věci a do bazénu. Měl by být otevřen do osmi hodin a ted je teprve půl osmý, ale je obsazeno...rejdí tam robot na kabelu :( No nic, dáme zítra, ještě budem mít čas. Vracíme se na pokoj a začínáme řešit, že by to chtělo dát nějakou večeři. Než se vyhrabem z pokoje, už čas ukazuje 20:35 ... takže berem naše žihadlo a zadáváme do navigace nejbližší Mall (5,3km). Bohužel JaraXova GPSka trochu stávkuje a nechce chytit signál, takže si dáme párkrát kruháč kolem dokola pěkně pod plynem. Ha, konečně se chytla...po fixu souřadnic se přepočítala vzdálenost na 17km. OK není problém, benzin je levnej, aspoň se projedem. Zbytek cesty do Mallu už není nijak zajímavej. V Mallu si dáváme něco málo z nabídky rychlého občerstvení (na nabídku steaků nejsme dnes správně naladěni - cena kolem 75DHS s hranolkama). Já si dávám Super Supreme Combo...na obrázku to vypadá monstrozně a tak když mi připraví na stůl na tácu něco, co v zabaleném stavu připomíná chudého příbuzného našeho Twistera, tak se trochu hádám, že to jsem si neobjednal. Není mi to nic platné, poznávám úhel, ze kterého šikovný fotograf vytvořil takový pěkný obrázek. JaraX si nechal připravit specialitku libanonský kebab, takže to trvalo o trochu déle.

Vyrážíme na cestu zpátky. Bohužel jak tu mají tří a víceproudové silnice, je problém se hned otočit na druhou stranu. Takže navigace ukazuje: pokračujte 4,5km ve směru jakým jste přijeli, tam se otočte a pak domu. Bohužel naviigační software Sygic něco mluví a něco jiného ukazuje, takže jsem se netrefil na sjezd, který si navigace tajně myslela. No nic...dalších 6km než bude odbočka...takže nakonec rekapitulace : cesta do Mallu (18km)...cesta zpátky 38km :D

Po příjezdu na hotel JaraX kontroluje GO PRO, co nafotila. Kamera asi byla příliš těžká díky počtu fotek, který vytvořila, takže po nafocení zhruba 6,5tis obrázků spadla z okna na podlahu. Poté vyfotila dalších 3tis fotek tmy. Bylo nastaveno focení snímku každé 2 vteřiny. Pokud se povede najít šikovný program, který dovede spojit takové množství fotografií, ukážem vám pak JaraXův výtvor.

Kousek před hotelem ještě zastavujem vytvořit pár nočních fotografií, ale koukám, že budu muset ještě potrénovat to focení v noci. První je luxusní 5* hotel Yas Viceroy Abu Dhabi Hotel, který se tyčí přímo nad okruhem, kde se jezdí závody Formule 1. Další je pohled směrem k hotelu, vedle kterého stojí ještě hotel Radisson Blu, Crowne Plaza a Yas Rotana a Centro Yas Island.

Luxusní 5* hotel Yas Viceroy Abu Dhabi Hotel, který se tyčí přímo nad okruhem, kde se jezdí závody Formule 1