Norsko

Rok se s rokem sešel a opět se vydávám s tchánem Pepou na rybolov do Norska (již potřetí). Vstáváme již ve čtyři ráno, posnídáme a záhy zjišťujeme, že náš milý malý pejsek jménem Jessie, udělal v obýváku táááákový velikýýý....s mírným časovým skluzem oproti plánu nasedáme do auta směr letiště Václava Havla.

Cesta je v pohodě, všude prázdno. Na GO parking přijíždíme v 5:12 a chvilku hledáme to správné místo. Pepa naviguje směr galerie - nově zprovozněný značkový outlet. Jedna brána zavřená, pokračujeme ke druhé bráně. Vjíždíme do areálu cestou pouze pro autobusy...chvíli se motáme sem a tam. Nakonec objíždíme celý nákupák. Hle, zde jsou cedule...ale nikde žádná závora se čtečkou čárových kódů. Aut je tu spousta, jen tu neni žádný pracovník GO parkingu. Nikde ani živáčka, nikde ani mrtváčka.

Zkoušíme volat na linku podpory, ale ozývá se automat. Vracíme se zpátky na hlavní areál GO parkingu. Pepa vyskakuje a oslovuje pána v oranžové vestě. Ano, jsme tu konečně správně. Projíždíme celým areálem až ke krytému stání G4 (to abychom nezapomněli, kde máme auto, pak to smažu :D ). Už je 5:32 a jeden shuttle zrovna plný odjíždí, čekáme na další a přibíráme další cestující. Na Terminál 2 dorazíme v 5:45...zatím máme čas, boarding passy máme (neplést se Zemanovskou výslovností "pasy"). Bohužel, check in kiosky neumí vytisknout pásky na kufry, takže stejně musíme na přepážky 220-229 u kterých čeká asi 150 lidí, protože ČSA odbavuje 10 letů najednou. Naštěstí je zde kratší fronta pro ty, co mají hotový check in.

Čekáme pár minut a přesunujeme se na bezpečnostní kontrolu. Letí nám to v 6:55 a tak nám zbývá ještě pár minut na zastávku na jednu Tullamore Dew 12y. Když přicházíme k bráně C16, vypadá to, že jdem skoro poslední. Autobus čeká připraven s ostatními cestujícími a pak i s námi ještě dalších 10min. Konečně jedeme k našemu letadlu typu ATR72 pro 68 pasažérů směr Düsseldorf.

Kapitán hlásí, že čeká na povolení ke startu, ale podle tonu hlasu to vypadá spíš jak kdyby čekal na vystřízlivění. No nic, startujeme a poletíme hladoletem ve výšce 5,5km a asi 1:40...vždyť je to kousek, proč tak dlouho ? Jsem trochu zmlsaný většíma letadlama, co lítají běžnou cestovní rychlostí 800km/h a více...my poletíme jen 490km/h. Občerstvení se podává pouze za poplatek, voda zdarma leda na toaletě :)

Cesta proběhla klidně, bez větších turbulencí. V Düsseldorfu dosedáme s desetiminutovým předstihem. Nyní vyzvednout kufry a znovu odbavit se spol SAS do Osla a dále do Narviku. Check in máme hotový tak snad tam budou mít lepší kiosky, které nám vydají tzv. baggage tagy a následně zahodíme zavazadla a volný pás označený Baggage Drop Off. Nemusíme tolik pospíchat, další let je v 11:45.

Tak SAS nemá odbavovací kiosky vůbec...takže přicházíme až na konec haly k přepázce 102, kde nám vezmou kufr a my se můžeme vydat vstříc čekání. Vyběhneme ven z letištní haly, posedíme u místního kvasnicového piva za 5,5EUR a za hodinku a něco se odebíráme přes bezpečnostní kontrolu zpět do haly. Již nastal ten pravý čas nalodit se na palubu. Dalších dvacet minut ještě sedíme v letadle, než dostaneme povolení k odletu. Aspoň nebudeme v Oslu čekat tak dlouho :) Cestou proběhne lehké občerstvení v podobě kávy a vody. Dokonce se SAS chlubí tím, že má na své palubě WiFi...bohužel na našem letu není zatím. Během přístání v Oslu jsou trochu větší turbulence, ale nic extra hrozného. Je tu hnusně...prší a teplota dosahuje asi 16°C. Jedna zajímavost, v letadle se prodávala švédská whisky Mackmyra (70NOK) levněji než na Ruzyňském letišti

Další čekání nám zpříjemňuje posezení v baru u pšeničného piva (za krásných 120NOK = asi 320Kč) a nepohrdneme domácím řízečkem. S ostaními probíráme taktiku, aby nám to co nejvíc bralo. Dvě hodinky utečou celkem rychle a už tu máme přistavené letadlo do Narviku. Tak zatím...uslyšíme se za chvíli :)

Z Osla odlétáme asi s 15min zpožděním. Dole na zemi pršelo a bylo chladno. Tady v 10km nad zemí krásně svítí sluníčko a je asi -53°C :D Kupodivu na letiště Evenes přilétáme dle letového řádu. Zde na nás již čeká Jarda s pořádající agentury Na Ryby Norsko. Bohužel máme trochu zdržení, protože jednomu z dalších spolucestujících nepřiletěl kufr. Takže vyplnit reklamaci, nahlásit adresu, kam mají dovézt zavazadlo a můžeme vyrazit. Cestou ještě zastavujeme v krámku cestou na nákup drobností (plechovkové pivo, brambůrky, apod - na ostrůvku kam míříme není žádný krám a trajekt jezdí jen 2x denně).

Ke trajektu přijíždíme asi ve 21:17. Sice už rozsvítili pouliční lampy, ale stále je dost světla...tady se stmívá až hodně pozdě. Ve 21:45 zavelí kapitán k nalodění dvou vozů a vyrážíme. Nečekal jsem, že to povalí takovou rychlostí, takže za 15min jsme na našem cílovém ostrůvku. Následuje tankodrom...asi 8km štěrkové cesty s velkým množstvím děr. K chatě příjíždíme ve 22:25...vykládáme kufry, rozdělujeme ubytování, fasujeme pruty, navijáky, oblečení a domlouváme dle počasí plán na zítra. Tady se jezdí na ryby podle větru...když fouká moc - nemá to cenu, když nefouká je to velká bída, když prší hooodně, tak to taky není nic moc. Na zítra hlásí do desíti hodin příznivý vítr a od desíti se zvedne vítr a začne hodně pršet. Domlouváme budíček na 5:30....takže dobrou :)