Mauricius

Dneska vstáváme opět brzy. Míše se tedy moc nechce...ale já musím, rád si dám v klidu snídani a v 8:45 mám sraz kvůli potápění. Míša dorazí nakonec na snídani chvíli po mě. Jak tak procházím kolem jednotlivých pultů s jídlem, neodolám a nakládám si pár palačinek lehce navoněných skořicovým cukrem, politých javorovým sirupem a lehce ozdobených na jemno nasekanými buráky.

Po snídani rychle na pokoj, pobalit zapůjčené věci ze včera, logbook, podvodní foťák (díky George_D), vodu a pospíchám na druhou stranu hotelu, kde je Centre de Plongée (čti "plonžé") neboli potápěčské centrum. Jsem tu první. Teda instruktoři už tu jsou, ale na dnešek je objednán ještě další potápěč, takže půjdem ve dvou a instruktor. Vyřizuji zatím nutné papírování, fasuju krátký neoprén a čekáme...asi krátce před devátou doráží Chris. Během chvíle máme vše připraveno a může začít naloďování...odnosit láhve a výstroj do lodi a už už se chystáme vyplout, když v tom k nám ještě přiskočí místní rybář. No proč ne, asi chce chytat někde na hloubce, zatímco my se budem potápět. Nicméně ho vysazujeme na útesu asi o 50 metrů dál.

Pak už jen vykličkovat z mělkých vod a na plný plyn se rozjíždíme na podél pobřeží na sever k potápěčské lokalitě zvané Stella Maru Wreck. Když zakotvíme, oblékáme neoprény a druhý z instruktorů nám pomáhá do vesty s flaškou. Postupně skáčeme po zádech z lodi. Zase jsem si nějak špatně držel brýle, takže mi tam trochu nateklo hned na začátku. No nic, voda se vyleje a jdeme pod hladinu. Postupně klesáme do hloubky asi 15metrů. Koukám pod sebe na dno a hledám co by se dalo vyfotit. Když zvednu hlavu asi podruhé, abych si zkontroloval instruktora, tak před námi se tyčil vrak lodi. Jsme už moc blízko na to, abych zabral celou loď, tak alespoň pár částí. Snažím se fotit i rybky, ale jsou docela stydlivý a točí se nesprávným směrem. Snad se vám bude pár fotek líbit. Postupně obeplouváme vrak v hloubce kolem 18 metrů...dovnitř se nepouštíme, i když by se tam potápěč asi vešel. Během tohoto prvního ponoru docela bojuju s maskou, do které mi docela hodně teče. Po 50min se vynořujeme u lodi a já cítím, jak mě bolí hlava. Níže připojuju pár fotek z prvního ponoru.

Doufám, že hlava přestane bolet a budu moct jít na druhý ponor. Nicméně asi po pěti minutách krmím rybičky palačinkama. Pomalu se přesouváme k druhé lokalitě zvané Coral Garden (korálová zahrada). Stále mě bolí hlava, házím do sebe hodně vody. Instruktor mi říká, ať skočím do vody a chvíli se proplavu, že ta "chladná" voda mi uleví. No nic, asi po 40ti minutách se začínáme oblékat a na druhý ponor mi půjčují jinou masku. Snad bude lepší než ta první.

Skáčeme po zádech postupně do vody a jdeme dolů. Tento ponor bude v menší hloubce a jak název lokality napovídá, bude i plný korálů. Rybiček by mohlo být více, ale i tak se nám podaří zahlédnout několik murén, trubkonosek, klipek, perutýnů a mořských mlžů. po 55 minutách se vynořujeme u lodi, sundaváme ploutve a postupně lezeme nahoru. Pořád mě bolí hlava a tak neodvratně přichází krmení rybiček II. No nic...to prej bude dobrý :) Tady přikládám zase pár fotek z ponoru.

Cestou zpátky to berem na plný plyn, ať už jsme doma. Po zakotvení lodi, ještě odnášíme věci na břeh. Loučím se a spěchám na pokoj vzít si prášek. Když přicházím do pokoje, Míša si tu spokojeně polehává na terase na lehátku a čte knihu :) Dopoledný prý byla na pláži, ale přes poledne se šla schovat. Beru si prášek na hlavu a jdu si na hodinku lehnout.

Vstávám nějak před druhou hodinou, oblékáme se lehce a jdeme se naobědvat. I když můj žaludek není úplně OK, tak si dávám lehký oběd. Odpoledne prolenošíme částečně na pláži a na terase odpočinkem. V 16hod se ještě stavujeme na pláži, jelikož se dnes, na stejném místě jako budeme mít obřad my, koná norská svatba asi pro 40lidí. Obřad má trochu zpoždění, ale aspoň nasajeme atmosféru toho co nás čeká za dva dny. Po svatebním obřadu se spustil déšť, takže si asi moc neužili focení. Než se nadějeme, tak už zapadá slunce a chystáme se na večeři v restauraci L'Horizon. Takže hodit se do gala a na sedmou vyrážíme na opačnou stranu resortu.

Jelikož restaurace není prozatím naplněna, máme možnost si vybrat místa, která by nám vyhovovala. Volíme místa hned na kraji pod slunečníkem s výhledem na moře. Náš výběr nám trochu kazí momentální deštík a tak se přesouváme nedaleko pod stříšku vedlejšího altánku. I tak nám stále zůstává výhled na moře :) Číšník nám podává menu a vysvětluje jaké máme možnosti výběru a kombinací jednotlivých částí večeře. Míša si objednává sklenku vína, já zůstávám u Phoenixe. Nadiktujeme náš výběr a asi během 10minut se podává první chod...malá chuťovka podobná rybí paštice, ale delikatesa. Následovala Tuňáková trilogie :) Prostě tuňák na tři způsoby...sashimi, uzený a tataráček. Jako hlavní chod pak následoval rybí talíř s dvěma druhy ryb, kalamáry a mušlema. Na závěr jsem ještě okusil jako dezert karamelizovanou hrušku se zmrzlinou a karamelovou krustou.