Na pokoji před spaním ještě otevíráme lahvinku Jamesona s dáváme si pár panáčků na dobrou noc. Uleháme v půl druhé ráno. Budíka nařizuji na 8:00. Bohužel mě můj žlučník nedovolí až do pěti do rána usnout. V 6:30 zvoní budík...sakra, já zapomněl vypnout pracovní budík a tak naše vstávání posouvám až na 9:30. Jelikož sme měli zatažené závěsy, spalo se krásně.

Snídani máme v prvním patře, kde je dostatek všeho možného. Začínám jako obvykle čerstvým ovocem, omeletou se slaninkou a na závěr, jelikož se nejdu potápět :), pár lívancema s polevou. V 10:30 odcházíme a balíme na výlet směr Ferrari World a motokáry.

Lívance

Nastavuji navigaci a vyrážíme. Předtím ale ještě navštívíme Sheikh Zayed Grand Mosque. Bohužel navigace nás zavedla Sheikh Zayed Mosque a tak musíme změnit cíl. Po další půl hodince se dostáváme na místo a už když vystupujeme, tak začíná poprchávat. Beru si na sebe svoje prostěradlo a spěcháme do mešity než celí promokneme. Rendis zase nadává na počasí, ale snažím se ho uklidnit, že to nebude dlouhá přeháňka. Procházíme postupně mešitu kolem dokola, až se dostáváme do hlavního modlitebního sálu, kde je největší koberec na světě a zaujíma plochu 5627 m2 a váží 35tun. Mešita má čtyři minarety 106m vysoké a jeho nádvoří 17000m2 je největší aplikací mramorové mozaiky. Uvnitř mešity jsou tři lustry zdobené krystaly Swarovski. Největší ze tří lustrů je znám jako druhý největší lustr uvnitř mešity a třetí největší na světě se svým rozměrem 15m na výšku a průměrem 10m.

Prší i při odchodu z mešity a tak měníme plán...do Ferrari Worldu Rendis nechce na horské dráhy a tak je zbytečné platit tak vysoké vstupné. Jelikož prší, ani na venkovní motokáry to nemá cenu. Volíme tedy další cíl a tím je Emirates National Auto Museum, vzdálené asi 60km.

Cesta ubíhá hůř a hůř...jsou tu hodně práce na silnici a tak se jede pomalu a jak hustě prší, musíme místy jet krokem kvůli hlubokým kalužím. Když přijíždíme k muzeu, pomalu přestává pršet. Blížíme se ke vchodu, ale skoro to vypadá, jak kdyby bylo zavřeno. Nicméně poznávám již z dálky běžícího správce muzea (nepálce, který tu byl i před čtyřmi roky, když jsem tu byl s JaraXem). Ochotně nám otevírá a máme muzeum jen pro sebe :) Trochu podražili vstupné na 50 dirhamů za osobu. Vstupujeme a necháváme se ohromit všemi možnými typy aut, které Sheikh Hammad bin Hamdan Al Nahayan nasbíral. Před odchodem ještě prosím o otevření branky za muzeem, kde jsou umístěny dva exponáty...vyřazené letadlo Lockheed a Jepp Willys v nadživotní velikosti, který se objevil i v jednom díle Top Gearu.

Na cestu z muzea si sedá za volant Rendis. Krásně se oteplilo a už ani neprší. Bohužel asi po dvaceti kilometrech se zasekáváme v koloně...dlouhé koloně. Nejprve nevíme proč se provoz zastavil, ale časem to zjistíme. Místy jsou hluboké louže a všichni musíme jet krokem.

Trocha brodění

Jelikož je dále na silnici již sucho, navrhuji stavit se u Ferrari World a alespoň zvenku omrknout Formula Rossa (nejrychlejší horská dráha na světě - z nuly na 240km/h pod pět vteřin). Nově postavená horská dráha Flying Aces bohužel vypadá, že ještě není otevřena nebo má technický problém. Pokračujeme směr okruh Yas Marina. Nejdříve trochu bloudíme po areálu, ale po poradě s jedním zaměstnancem konečně dorážíme na místo určení. Motokáry jsou ale z důvodu deště pro dnešek zrušeny :( Jdem se zkusim podívat na okruh. Zvenku nás securiťák obrací, že jediná šance je z Johnny Rocket Baru. Dole v hale ještě nakukujeme do garáže, kde jsou umístěny všechny vozy určené k placeným motoristickým zážitkům na okruhu...taktéž dnes nejezdí, že prý je ještě mokro a slevu nám stejně nechtějí dát, prý kdybysme byli zaměstnanci Etihad :( Jen pro info co tam mají zaparkováno...několik Radicalů, Formulí Yas 3000, Aston Martin DB9, Mercedes E63 AMG, Mercedesy AMG GT.

Mercedes E63 AMG

Radicaly, Astony a Mercedesy

Formula Yas 3000

Nejprve fotíme prázdný okruh přes sklo...pak zjišťujeme, že tu mají i terasy s lepším výhledem. Chceme si tu dát kávu a nějakou dobrotu, ale venku se udělalo pěkný vedro a Wifi stejně nedosáhne až ven, takže zalézáme zpátky dovnitř. Objednáváme dvě kávy, cheesecake s borůvkovým přelivem a čokoládový dortík. Když dojídáme, začínají se po okruhu prohánět motorky a tak se ještě na pár minut vydáváme na vyhlídkovou terasu.

Rendis a dortíky

Okruh

Motorky na okruhu

Dalším cílem je Masdar City, což by mělo být město budoucnosti, ale našli jsme jen kampus, laboratoře, kavárnu a nějaká výzkumná centra, takže tam na nás nečekala žádná prohlídka. Odtud vyrážíme směr hotel. Začíná nás dohánět hlad, přecejen jsme nějak zapomněli na oběd...dortík na okruhu nás na chvíli zasytil. Jako jistotu volíme sousední nákupák Al Wahda Mall. Rendis nejprve shání směnárnu. Dle tabule si vyhlídne Armani Exchange, bohužel tam vyměňují leda tak staré hadry za nové :D Procháníme patro s občerstvením a nakonec padá volba na stejnou restauraci jako včera :D Já si objednávám mixed kebab a Rendis jen kuřecí kebab. Na hotelu zapíjím hned prášky na žlučník pro jistotu. Bereme elektronické hračky a jdem si sednout do báru na panák, internet, dopsat článek, pak pár panáků a rychle do hajan, zítra nás čeká dlouhý výlet.