Naházíme věci do našeho Suníka, Rendis skáče k Petrovi do jeho Chevroletu Camaro a vyrážíme směr palmový ostrov. Cestou nesmíme zapomenout zastávku na pláži vedle luxusního hotelu Burj al Arab.

Rendis na pláži u plachetnice

Rendis se spolužákem Petrem

Projíždíme až na vnější část palmy, bohužel začíná pršet a tak noční foto u hotelu Atlantis vynecháváme. Dojedeme až na konec vnějšího prstence s výhledem na Burj al Arab z druhé strany. Po hodince a půl se loučíme, Rendis přesedá ke mě a kolem 2:30 ráno vyrážíme směr Abu Dhabí.

Zastavujeme na benzince pro džus, vodu a kabičku mixu čerstvého ovoce (ananas, kiwi, jahody) celkem za 25 dirhamů. Střídáne se za volantem...po pěti minutách přichází celkem slušnej slejvák a prší téměř nepřetržitě až do Abu Dhabi. Zastavujeme se v Yas Marina Circuit ormknout hotel Viceroy a okruh F1ček. Opět se rozprší a tak spěcháme do auta. Kolem páté ranní už se nám chce spát a tak z taktických důvodů zastavujeme nedaleko benzinky a uleháme ke "spánku". Snad se nám na dvě nebo tři hodinky povede usnout. V devět už je v autě slušný vedro a tak zvedáme kotvy a prodíráme se velkoměstem směrem k hotelu.

Zastavujeme dle navigace před hotelem Centro by Rotana a já jdu zkusit na recepci jestli nás neubytují dříve. Recepční s tím nemá problém a v 11 máme hotový check-in bez příplatku za dřívější příjezd. Dostáváme pokoj v 11.patře s výhledem na fotbalový stadion.

Pokoj v hotelu Pokoj v hotelu

Dáváme sprchu a vyrážíme do města. Nejprve míříme do sousedního Al Wahda Mallu, který je hned za rohem, ale pro jistotu berem auto, ať se nemusíme vracet. Je to jeden z těch menších asi tak velikosti pražského Palladia :D Hadry se prozatím nechystáme nakupovat a tak se vracíme k autu. Bohužel spletité podzemní parkoviště nás opět vyžene nahoru a musíme se vrátit stejnou cestou odkud jsme přišli.

Jako další cíl zadávám do navigace od oka bod v mapě, kde by asi měl být Marina mall s vyhlídkou. Cestou se ještě stavujeme poprvé dotankovat plnou. Obsluha nám natlačí 33,5 litru...v celkové hodnotě 45 dirhamů... což je v přepočtu asi 306Kč. Spotřeba zatím je kolem 6,4l/100km.

Pohodlně zaparkujeme před nákupákem a jdeme dovnitř. Procházíme skrz celý barák...až k výtahu, který vede na 126m vysokou vyhlídku v restauraci Tiara a nebo o patro níž, kde je kavárna. Výtah je zdarma...ale procházení se jen tak kolem dokola kavárny se nelíbí obsluze, buď si máme dát kafe nebo odchod. Vedle výtahu bývá ledové kluziště, ale momentálně se opravuje. V atriu je momentálně výstava věnovaná mamutům a je tam umístěna kostra.

Kostra mamuta

Jsou už tři hodiny odpoledne a nám začíná kručet v břiše. Míříme do hotelu zaparkovat a pak využíváme nedalekého SFC...pokud vám to připomíná názvem KFC, něco na tom bude...i nabídka je dost podobná. Bereme 2x beef burger s extra sýrem a pitím celkem za 2x 19 dirhamů. Dneska je celej den takovej upršenej a na nás padla únava, takže jdem na pokoj a spát.

Po osmé hodině dáváme druhý pokus a jdem ulovit něco k večeři. Procházka kolem hotelu nám dává najevo, že večeře v nákupáku to jistí. Po delším rozhodování míříme k Beirut Restaurant & Grill. Já vybírám Shish tawook a Rendis bere půlku kuřete, k tomu jeden melounový džus a 7UP, celkem za 86 dirhamů. Hlad byl silnější a tak fotodokumentace pokrmů chybí. Já si pochutnal, Rendis se moc netvářil. Taky bych řekl, že jsem viděl už hezčí kuře :)

Restaurant

Po návratu do hotelu míříme do mezaninu do baru c.mondo, kde dopisujeme článek a popíjíme Havanu s Colou. Zítra snad bude lepší počasí...