Aruba, Bonaire, Curacao - banner

Další den v potápěčském ráji se vydáváme hned ráno na ponor v nedaleké lokalitě 1000 steps (schodů). Již v 7:45 máme naložené láhve a ostatní vybavení a vyrážíme. Cesta netrvá dlouho. Nejprve jdeme omrknout, jak vypadá přístup do moře. Není tam tisíc schodů, ale přesně 64. Dolů to nebude takový problém jako po ponoru nahoru. Jdeme kompletovat výbavu, ale když už se chystáme vyrazit, Jožka zjišťuje, že z jeho láhve uchází vzduch ještě jinou cestou než by měl. Po vyzkoušení různých kombinací se jeví problém s lahví a tak nasedáme do auta a jedeme pro novou. Během 15ti minut se vracíme, ale tentokrát vybíráme přístupnější lokalitu zvanou Weber's Joy.

Zanořujeme se v 8:20, voda má příjemných 28°C. Zkušenější Jožka opět plave vpředu a naviguje. Během našeho ponoru, který trval 43minut, pozorujeme jako obvykle mnoho korálů, murény, krevety, perutýna, ježíka a ropušnici, kterou opět Jožka přehlédnul cestou. Během ponoru se dostáváme nejvíce do hloubky 24,3m. Níže si užijte podvodních záběrů, které jsem pořídil.

Před půl desátou jsme zpátky, naše děvčata před chvíli vstávala, takže si dáváme společnou snídani, která přijde vhod. Během snídaně sdělujeme dojmy z ponoru a probíráme další plán na dnešek. Je to jasné, vydáme se do parku Washington Slagbaai National Park. Jelikož i v parku je možné se na několika místech potápět, bereme čerstvě naplněné láhve v počtu 4ks pro jistotu a vyrážíme na cestu. Cesta není složitá a relativně dobře značená. Minuli jsme několik potápěčských lokalit, následně jsme zahnuli směr město Rincón a odtud je to již jen pár kilometrů k vjezdu do parku.

Vstupné do parku stojí 25USD, což je oproti 15USD dle průvodce navýšení o 60%. Pro potápění bylo nutné si zakoupit odznak, který zároveň slouží jako vstupenka do parku. Žaneta měla zakoupenu levnější variantu pro šnorchlování za 10USD, takže bude doplácet jen 15USD do celkové ceny. U nás by to jistě vymysleli tak, aby člověk zaplatil celé vstupné. Park je sice hezký, ale příroda se nijak nevymyká oproti zbytku ostrova. Cestou se zastavujeme na focení několika vyhlídek, leguánů a ptáků.

Cestou promýšlíme, kde dáme další ponor. Zastavujeme na jedné pláži, ale místo není zrovna ideální. Není zde kouska stínu pro holky a tak se přesouváme dále až narazíme na celkem příjemnou pláž jménem Playa Funchi. Je zde pár stromů, které poskytnou alespoň trochu stínu. Fotíme pár ještěrek, které se nebojí přijít až téměř na dotek blízko. Po pár minutách lelkování se oblékáme, bereme foťák a kameru a vyrážíme do vody.

Držím se jako druhý kousek za Jožkou. Zpočátku se pohybujeme v hloubce kolem 6-7 metrů, dno je hodně poseté úlomky korálů a jednotlivými skalkami. Asi po deseti minutách na mě Jožka najednou výrazně gestikuluje, ať plavu k němu, že viděl želvu ? Ještě se v těch gestech moc nevyznám a Jožka později přiznává, že si sám nebyl jist co ukazoval. Nicméně zpozoroval krásného rejnoka (Eagle spotted ray). Plaval s námi dobrých deset minut a ukazoval se nám ze všech možných stran. Můj první zážitek s rejnokem a musím říci, že to je krásný vodní tvor. Jak ladně plave si můžete prohlédnout na přiloženém videu. Murény, perutýn a velká hejna ryb jsou příjemným zpestřením. Cestou zpátky se zanořujeme podél korálového útesu až do 18,5m. Po 46minutách se vynořujeme na stejném místě, kde jsme lezli do vody, takže Jožka sbírá dalšího bobříka za podvodní navigaci.

Cestou zpátky řídí Jožka. Zavzpomíná trochu na nedávno konanou Intercontinental Rally, ve které se umístil se svým parťákem Tondou Šimkem na druhém místě, takže si dovedete představit jak drtil náš pickup :) Potápění je docela i unavující a tak před dalším ponorem si dávám půl hodinového šlofíka. Než vyrazíme, je potřeba se trochu posilnit a tak si dáváme čerstvou papáju.

Již třetím dnešním ponorem bude již zmiňovaná lokalita 1000 steps. Tentokrát vše funguje jak má a tak pomalu scházíme schody a v 18:15 vypouštíme vzduch z BCD. Během ponoru nacházíme 5 velkých parutýnů, krevetky a spoustu ryb. Při tomto 39ti minutovém ponoru se dostáváme místy až do 22,5m. Na konci ponoru se vynořujeme na hladinu opět téměř přesně na místě zanoření.

Když se vrátíme, Míša se Žanetou jsou v plných přípravách na večeři. Tentokrát máme vepřový steak s místní směsí koření. Poté je potřeba dopsat článek z předchozího dne, zapsat pár poznámek z dneška a vyrazit do postele. Zítra totiž budeme vstávat ještě dříve než předchozí dny a chystáme se na potápění k velkému vraku lodi...těšte se na pokračování...