Aruba, Bonaire, Curacao - banner

Včera jsme usnuli jak zabitý po náročné cestě. Asi kolem osmé se s Jožkou vydáváme na recepci na checkin. Předkládáme pasy a Jožka se ptá jestli by neměli k dispozici jiný pokoj, kde jsou manželské postele, jelikož ve stávajícím pokoji nejdou přirazit až úplně k sobě. Nabízí nám tzv. Cottage, která je ale bohužel dražší než naše studio. Nicméně je k dispozici ještě Cottage s dvěma ložnicema a ta je zas o něco levnější než naše dvě studia. Cenový rozdíl za 2x Cottage bychom museli doplatit, ale dvouložnicový Cottage stojí míň, i přesto nám peníze navíc nevrátí. Že prý z toho platí poplatek společnosti Booking.com...no nic stejně se přestěhujem, budem mít i více prostoru. Ještě to poklidí trochu uklízečka a může se stěhovat.

Cestou z recepce se zastavujeme na baru pro heslo k WiFi. Zatím se v klidu nasnídáme na terásce a trochu posurfujeme na internetu. Dvě hodiny utekly jako voda a jdem se stěhovat. Bohužel tu není moc signál WiFi, ale prozatím jsme spokojeni. Poté jsme zajeli na malý nákup do blízkého supermarketu. Když jsme se vrátili, zjistili jsme, že klimatizace nefunguje úplně ideálně. U jožky spíše vůbec nechladí...a tak jsme se nakonec stěhovali ještě do jiného apartmánu, který měl sice jen jednu koupelnu, ale byl trochu prostornější, klimatizace fungovala a i WiFi signál na tom byl o poznání lépe.

Když jsme ještě z Aruby vybírali jaké si zde na Bonaire půjčíme auto, rozhodli jsme se připlatit 40USD a vzít si terénní pickup, který se nakonec jeví jako nejlepší možnost, kterou jsme mohli zvolit. Chystáme se tu potápět, takže vyplňujeme nutné papíry, dostáváme krátké školení jak a kde se potápět na Bonaire a zbytek už je na nás. Zde je potápění bez instruktora a více méně kde chcete. Máme možnost platit buď za jednotlivé plnění lahví (13 USD), které je dostupné pouze od 8:00 do 17:00 v době, kdy je otevřena recepce a nebo si zaplatit tzv. UNLIMITED (30 USD), kdy dostaneme klíček od místnosti s lahvema a můžeme si je měnit jak je libo prázdné za plné. Volíme UNLIMITED, což se vyplatí pokud během dne uděláte 3 a více ponorů. Dokonce se půjčovné počítá jako 24hod a né kalendářní den, čili nakonec zaplatíme jen 48hod půjčovného. Půjčení zbytku výbavy stojí 45USD / osoba (maska, šnorchl, neoprén, boty, ploutve, BCD, regulator, závaží a počítač)

Náš pickup před domkem, ve kterém jsme bydleli první noc

Kolem dvanácté máme naložené láhve, připravený zbytek výstroje, podvodní GoPro, foťák a můžeme vyrazit. První ponor doporučují uskutečnit blízko spřátelené základny Buddy's Dive, kde by nám v případě nějakých problémů s výstrojí mohli pomoci. Míšu a Žanetu bereme s sebou, počkají na nás na "pláži" a pak se přesuneme někam dále.

Základna není daleko, parkujeme přímo vedle, ale bohužel pláž se nekoná. K základně vede několik schodů a dole je už jen molo, takže holky budou muset zůstat nahoře. Mají k dispozici lehátka, bazén a bar s restaurací. Nanosíme si věci dolů, připravíme vše potřebné a jde se na věc. Slézáme po schůdkách, cestou ještě pomáhám nějakému anglánovi nandat hadice do vesty a pak už nám nic nebrání vyrazit do hlubin. Jožka jako zkušenější plave vpředu, já se ho snažím držet a fotit co kde uvidím. Průběh ponoru si moc nepamatuji snad jen drobné shrnutí : teplota vody 27°C, délka ponoru 46min, max hloubka 71 stop (21,6m), tlak na začátku 3500PSI a na konci 2200PSI. Cestou jsme viděli spousta korálových zahrádek a spoustu ryb.

Po ponoru se přesouváme o kousek dále na pláž s názvem Eden Beach Resort. Lehátka mají sice jen pro hotelové hosty, ale nikomu to nevadí a tak holky zabírají jedno lehátko na věci a pod slunečníkem rozbalují základnu. S Jožkou jdeme obhlédnout přístup do moře. Je tu malé molo a hloubku odhadujeme na 2-3metry. Ještě než vyprší pauza mezi ponory, tak se jdeme s holkama trochu proplavat a vyzkoušet reálnou hloubku. Pod molem jsou 3metry, to je dostačující.

Po 40minutové pauze se oblékáme a chystáme se do vody. Společně skáčeme do vody a holky nás u toho natáčí a fotí. Jožka opět jako navigátor plave vpředu. Cestou potkáváme spoustu ryb, krevetky a malé murény. Už sme se chystali vyrazit pomalu zpět, ale náhle jsme zpozorovali vrak lodi. Nebyla to obrovská loď, ale zabavila nás na pár minut. Poté jsme již zamířili zpět na břeh. Ponor jsme ukončili po 39ti minutách, příjemně strávených pod hladinou na stejném místě jako jsme lezli pod vodu. Jožka si zaslouží pochvalu za podvodní navigaci.

Délka ponoru byla tak akorát. Těsně před výlezem mě začala bolet hlava, takže jsme zamířili rovnou cestou domu, kde jsem zďobnul růžovou pilulku a zalez do postele na hoďku.

Míša zatím předpřipravila večeři a když sem se zmátořil, tak se vrhla na vaření. K večeři byla výborná kuřecí švarma a Žaneta smažila argentinský steak. Zbytek večera se nabízelo strávit na terase u drinku. Bohužel došla nám Havana. Nicméně Jožka přivezl s sebou čerstvé zásoby, takže jsme namíchali Bacardi s Colou a bylo ...