Zanzibar - banner

Dneska se jede jen kousek na potápění, takže se může vyrazit později. Sraz na devátou udělá všem radost. Po snídani se scházíme na čas a krátce po deváté vyrážíme kousek za ostrov Tumbatu na lokalitu Shetani. Cesta trvá asi 45minut. Jdeme opět s instruktorkou Margo, Joanem a Monikou. Ponory by měly být někde kolem 55minut. Nakonec se vynořujeme po 63 minutách :)

Po prvním ponoru dáváme svačinku, tentokrát je mi výrazně lépe než předchozí ponory, takže se pouštíme do sladkých koblih a banánů :) Po svačince popojíždíme na druhou lokalitu Mwana wa Mwana, což v překladu znamená "Dítě dítěte" - ostrůvek je dítě většího ostrova Tumbatu a ten je dítětem Zanzibaru. Při dalším ponoru bylo velké množství korálů, méně rybek. Ponor trval 69 minut.

Cestou zpátky dostáváme na občerstvenou ještě ananas. Zhruba kolem jedné hodiny odpolední připlouváme k pláži, kotvíme a hlásíme se na další ponory zítra. Personál se postará o naše vybavení a my probíráme dojmy v divecentru. Domlouváme se s Joanem a Monikou, že bychom mohli společně povečeřet, takže sraz dáváme na šestou u baru, kde jsme se potkali včera před odjezdem na hudební festival.

Dáváme sprchu, berem notebooky a jdem se připojit zpátky do divecentra, kde internet běží podstatně rychleji než v hotelu. V šest se zavírá, takže se přesunujeme na smluvené místo. Čekáme asi 10minut, ale páreček pořád nikde. Mezitím skočíme ještě vyměnit dolary za místní šilingy. Kupodivu nejlepší kurz jsme zatím dostali na letišti a to 1700 šilingů za 1 USD, u nás hotelu je 1580 a vedle ve směnárně jsme se dostali na 1600 / 1USD. Personál divecentra už je skoro v plné sestavě v baru. Přemáhá nás hlad a tak usedáme u vedlejšího stolu, k jednomu bychom se všichni nevešli. Objednáváme jídlo (12000 šilingů) a pivo Kilimanjaro (3500 šilingů). Právě když nám nesou na stůl dorazí Monika s Joanem, že prý si trochu schrupli. Nakonec spojujeme dva stoly vedle sebe a přisedá si partička z divecentra. V bujném rozhovoru za doprovodu Kilimanjara proklábosíme tři hodinky. Částečně anglicky, Joan s Diegem občas španělsky a maminka s Margo trochu francouzsky. Pak zamíříme na pokoj, dopsat článek, ostatně fotku pokoje vám ještě dlužíme. Dobrou noc.