Vstáváme trochu později, před desátou snídáme jako obvykle...ovoce, vajíčka, párečky a nakonec něco sladkého ke kávičce.

Sladká tečka

Dneska máme namířeno do jednoho Wádí a na vyhlídku z kopce. Navigace opět netuší kde je Jebel Jais, ale dle profilu pohoří tušim, kde by to mohlo být. Cestou tankujeme do plné a na benzince potkáváme bandu asi 20ti Harleyářů.

Harleyáři na pumpě

Jak se tak blížíme, přehodnocujeme plán kvůli snížené viditelnosti na kopci a měníme cíl na Wadi Sha'am což je na severu skoro u hranic s Ománem. Jak se tak blížíme, Rendis začíná strašit, že někde špatně uhnem a zas vjedem do Ománu :D nicméně uhýbáme doprava a tam to prostě přes skály nikam dál nevede. Wádí by mělo znamenat úrodné údolí, nicméně zde není téměř žádná voda, stejně vyprahlo jako jinde, pouze pár palem navíc tu mají. A tak zastavujeme uprostřed cesty a fotíme výhled na pohoří Hajar, které vesnici obklopují. Cestou zpátky do "centra" potkáváme krávy na pěší zoně.

Pohoří Hajar

Krávy na pěší zoně

Nyní tedy již míříme na Jebel Jais, což by měla být krásná vyhlídka z nejvyšší hory Spojených Arabských Emirátů, zhruba ve výšce 1900 metrů. Ale jak jsem již psal, navigace netuší kudy kam. Přesunujeme se trochu zpět na jih. Zastavuju na benzince a ptám se místních, ti po rychlé domluvě mezi sebou ukazují rovně na kruháč a pak doleva kolem nemocnice. Jedeme asi 20km a stále žádný kruháč. Zastavuju u dalšího místňáka a tentokrát pro dotaz volím nemocnici - tu by mohl znát. Jj pokračujte až na kruháč a pak doleva k Saqer Hospital. No dobrá, jedem tedy dále až uvidíme ceduli k nemocnici. Sjíždíme tedy, ale ne přes kruháč a tak se motáme bočníma uličkama. Nemocnici trefíme, na tom správnym kruháči se otočíme a tady je již ukazatel na Jebel Mountain 15km :) cesta se klikatí téměř po rovině, další ukazatel již jen dva km. No co vám budu povídat, jestli sme ještě dalších 5km a stoupání nahoru nikde. Chytli jsme se ale skupinky aut a ti evidentně věděli kam jet. Pak přišlo konečně stoupání. Na jedničku to nebylo nikde, takže to bylo slabých 15%. Na kopec vede krásná tříproudá silnice se super asfaltem. Tady by se tak krásně blbnulo s V8čkou. Níže připojujen krátké video z posledního úseku, kdy se chopil volantu Rendis, aby si taky trochu užil řev našeho Suníka na vytočenou dvojku :D

Cestou nás pobavil pickup, který vezl na korbě ovci. Ta v každé zatáčce vyvažovala a vypadal,a že si to pěkně užívá. Když přijíždíme na vrcholek, jsou tu mraky aut a davy lidí, kteří si přijeli udělat piknik s výhledem. Rozbalí deky, grily a už hodují. Oproti článku, který jsem kdesi zahlédl tu přibyly toalety, kontejnery na odpad a dodávka prodávající občerstvení. Cesta až úplně navrchol je zavřená...vypadá to, že dodělávají asfaltku. Někteří se tak vydávají po skalách nahoru, aby měli o trochu lepší výhled. Jen pro zajímavost, od roku 2004 existuje plán na vybudování přírodního horského střediska, neměla by chybět sjezdovka, kabinová lanovka a horský hotel.

Ovce závodnice

Piknik na hraně

Další možnost výhledu

Krásná silnice na vrchol

Cestou zpátky nám vyhládne a tak zamíříme do RAK Mall, kde v posledním patře si dáváme něco na zub. Já volím velkou Beef Shawerma za 15 dirhamů u Aldaya'a a Rendis vedleu Hatam bere mixed gril s pitím za 40 dirhamů. Na můj vkus mi tam dali moc trávy (rozuměj petžel), ale jinak to bylo dobrý.

Beef Shawerma

Pak už vyrážíme směr hotel. Nedaleko od hotelu ještě zastavujeme a z dálky pozorujeme jak se baví místní vyjíždění dun různými auty...z dálky je slyšet omezovač a střílení do výfuků. Některým se daří výjezd zvládnout, někteří před vrcholem zastavují a musí sjet zpátky dolů. Příjemně strávená půlhodinka. Shodujeme se, že jsme se narodili asi ve špatné zemi, protože tahle zábava na páteční odpoledne by se nám taky líbila :D

Zábava na páteční odpoledne

Po příjezdu na hotel jdeme ještě posedět na kávu k bazénu a snažím se dopsat článek ze včera a dneška, ale brzy mi dochází baterka a tak zbytek dopisuju až na pokoji. Druhý článek už nedám...tak ráno.