Hawaii - banner

Ráno při snídani přemýšlíme, co s dnešním teplým slunečným dnem. V Honolulu i ve Waikiki dnes ve zprávách varují před medůzami, které se přiblížily k pobřeží. S nimi jsme již dříve oba měli tu čest a znovu se nám to nechce riskovat, sedáme proto do našeho Mustanga a vyrážíme směr severní pobřeží alias North shore, které průvodce Lonely Planet i místní tolik vychvalují.

Cestou si ještě plánujeme udělat malou zastávku zhruba uprostřed ostrova, ve městě Wahiawa ve zdejší botanické zahradě. Možná se to může zdát zbytečné, protože ostrovy celé jsou jako jedna velká botanická zahrada, ale tady jsou rostliny popsány, vysvětlen jejich původ, zda byly uměle zavlečeny během osídlování nebo se jedná o původní havajské rostliny. Celá zahrada je moc pěkně udělaná, navíc vstup je zdarma a dvě milé starší dámy u vchodu všechny uvítají, dají letáčky a poprosí o zápis do knihy hostů. Na naše "Czech Republic" se tváří trochu nejistě, ale "Czechoslovakia" už identifikují bezpečně :)

Poté, co se příjemnou procházkou projdeme přes celou rozlehlou zahradu, pokračujeme směrem na sever, až dojedeme k pobřeží a koukáme po plážích. Ty co jsou v závětří s klidným mořem, jsou obleženy turisty, ty vystavené přímým vlnám oceánu sice téměř zejí prázdnotou, ale vlny jsou tu dost divoké a především kvůli silným proudům tu mají vyvěšeny červené vlajky. Nakonec se usazujeme na skoro prázdné pláži Laniakea Beach, uvelebíme se v polostínu, užíváme si svěží mořský vzduch a pozorujeme pár surfařů, kterým naopak divoké vlny vyhovují a předvádějí na nich své umění. V moři se jen tak lehce brouzdáme, je hodně studené a silné zpáteční proudy jsou opravdu znát i při kraji.

Odpočíváme tu několik hodin a poté se vydáme na cestu dál. Pája si po cestě všiml odbočky do historického města Hale'iwa, tak se do něj vydáme. Vypadá opravdu hezky, domky připomínají americký západ, pláže jsou chráněné vlnolamy, ale je tu doslova přelidněno. Není ani pořádně kde zastavit při cestě, abychom udělali fotku, natož hledat parkovací místo ... Nic pro nás, vymotáme se ven a jedeme zpět do Honolulu, před kterým je dálnice místy dokonce šestiproudá v jednom směru.

Domů dorazíme kolem třetí odpoledne a dáme si tu správnou siestu - odpoledne prospíme a budíme se až večer. Odpočatí se vydáme na noční pěší procházku po naší čtvrti - bydlíme v části, které se říká Ala Moana, sousedíme s čínskou čtvrtí a ta naše by se mohla klidně jmenovat korejská. Několik bloků jsou tu jedna korejská restaurace vedle druhé, občas sushi, karaoke, speciálky s korejskými a jinými asijskými potravinami. I v ulicích převládají asiaté, každá dívka, kterou mineme, má buď tričko, kabelku nebo alespoň obal na mobil s Hello Kitty :-) Nakonec zapadneme do Mc Donald's, především kvůli volné wifi, ten internet na našem hotelu je naprosto nepoužitelný. Zjistíme novinky doma, zamluvíme hotel v Soulu pro zpáteční cestu a poté se vydáme nočním Honolulu zpět na hotel...