Hawaii - banner

Na dnešní den mám domluveno potápění na nejlepších lokalitách Maui. Sraz je v 6:15 v 10mil vzdáleném Maalaea Harbor. Takže vstávám v 5:30, pobalím nejdůležitější věci jako je podvodní foťák (díky George_D), certifikaci, potápěčský deník, plavky a vyrážim. Dle navigace příjíždím spolehlivě do přístavu k pobočce Maui Dive Shop, kde probíhá Check in. Mimochodem tenhle Shop získal od TripAdvisoru Certificate of Excellence 2012, takže jsem s výběrem nešlápnul vedle.

Po vyplnění nudných papírů fasuju neoprén a ploutve, poberu věci z auta (v přístavu je bezplatný parking) a mířím na loď, která je přivázaná z druhé strany mola. Při příchodu mě vítá kapitán Mark, zároveň mi ukazuje co a jak na lodi chodí. Součástí výletu je i snídaně, která je již připravena. Míchaná vejce, slanina, na zakousnutí pak nějaký cake, cookie, ananas a pomeranče. Jelikož sem si na hotelu nestihnul dát ani kafe, tak využívám nabídky a v klidu posnídám, než dorazí ostatní a můžeme vyplout směrem Molokini Crater.

Vyrážíme lehce po sedmé a k našemu cíli je to zhruba půl hodiny plavby. Cestou kapitán několikrát zpomaluje a otáčí loď tak, abychom měli dobrý výhled na velryby, které se přibližují k pobřeží. Cestou si nás instruktoři rozdělí do tří skupin po čtyřech a provedou asi 10min brífink, kde nám sdělí určitá pravidla, které je "vhodné" dodržovat. Dostal jsem přiděleno číslo 25, podle kterého si poznám svoje BCD.

Když dorazíme na místo, již tu jsou další tři potápěčské lodě. Uvidíme jak to bude vypadat pod vodou. První skupina je již připravena naskákat do vody, my jako třetí se začínáme pomalu připravovat. Mým buddy bude Jeff, počítám, že je tak ve stejných letech jako já. Tak už přišla řada na nás, na lodi zůstavají jen tři lidi na šnorchlování. Postupně skáčeme do vody, Mark mi podává foťák. Náš instruktor David ukazuje, že jdeme pod vodu. Já s Jeffem jdu dolu vpohodě, ale starší manželský pár má nějaké problémy. No asi po dvou minutách to pán vzdává a budem ponor absolvovat pouze ve třech.

Ponor trvá asi 51 minut a pohybujeme se v hloubce do 18metrů. Snažím se fotit různé ryby a murénu.

Fotky z lokality Molokini Crater

Po prvním ponoru mě trochu rozbolela hlava, ale snad to nebude tak hrozný. Mezitím se přesouváme na druhou lokalitu, která nese název Turtle Town neboli Želví město. Měl jsem zatím jen jednou možnost vidět želvu pod vodou a to v Emirátech, tak se těším, že tentokrát jich uvidím více. Opět jdeme pod vodu jen ve třech. Tahle lokalita díky sopečným vyvřelinám vytváří různé jeskyně a útesy. Chvilku po ponoření potkáváme první Zelenou mořskou želvu...jen si tam tak leží na písečném dně :) později potkáváme jednu zalezlou pod útesem a další plavala kolem mne, když jsme proplouvali jednou větší jeskyní. Tentokrát ponor trval asi 45 minut a pohybovali jsme se nejvíce ve 12ti metrech.

Fotky z lokality Turtle Town

Vylézám plný dojmů, ale zároveň se mi udělá dost nevolno a tak trochu nakrmím okolní rybky. No nic, ani oběd si pak cestou do přístavu nedám. Cestou zpět opět pozorujeme několik velryb, které se objevují na dohled. V přístavu, pak rychle vracím zapůjčené věci, sedám do auta a spěchám do hotelu, neboť máme v jednu opustit stávající Maui Beach Hotel. Když přijedu do hotelu, Míša mezitím již pobalila všechny věci a odnosila na recepci.

Naházíme věci do auta a vyrážíme do dalšího hotelu, který máme opět na dvě noci. Hotel Maui Sunseeker je v sousedním městečku Kihei, které je vzdáleno dle navigace asi 12mil. Check in máme sice asi až od tří, ale tentokrát nás ubytují dříve. Beru si prášek na bolest hlavy a jdu si na hodinku zdřímnout..snad to přejde.

Odpoledne vyrážíme na pláž, že bychom taky trochu nachytali bronz než pojedem domů, ale dle zpráv je dnes největrnější den...takže ležení na pláži nepřipadá v úvahu, takže se jdem alespoň projít po pláži. Ještě nemáme nic k večeři, takže sedáme do auta a vyrážíme do nedalekého krámu Times. Tam nás zaujmou steaky a tak neodoláme a kupujeme pro každého jeden.

Součástí "hotelu" je několik plynových grilů, jacuzzi a bazén. Zabíráme tedy jeden gril a Míša se chystá vařit. Za několik minut mám připravený skoro librový T-Bone steak a Míša si pro sebe upekla steak s tukovou kůrkou. Ani to nekazíme nějakou přílohou, jen na doplnění si naléváme Cuba Libre.