Spojené Arabské Emiráty - banner

Začíná náš poslední den v SAE. Tento den se rozhodneme konečně chytnout nějaký bronz a užít si pořádně moře. Vyrážíme do Dubaje na osvědčenou pláž, kterou kluci využili i minulý týden. Oblékám si raději jednodílné plavky v domnění, že ve dvoudílných bych v téhle zemi byla za exota. Projedeme Sharjah a Dubají až na Jumeirah Beach resort a zjišťuji, že naopak jsem tu za exota já v jednodílných plavkách. Vyměním je tedy za dvoudílné – musím tuhle proceduru zvládnout pod velkým plážovým šátkem, na celé pláži úplně chybí jakékoli záchody a převlékárny, což je poněkud zvláštní, tohle zázemí měli i v turisticky míň exponovaném Khor Fakkanu. Krom tohoto nedostatku je pláž naprosto úžasná – jemný vyhřátý písek, ideální vstup do průzračně čistého moře a všude spousta krásných mušlí. V polovině února tu je teplota vzduchu lehce pod třicet a moře není žádné kafe, ale studeně působí jen první chvíli, pak už je to pohodička. Podle tabulek má mít kolem 22 – 23°C. Krém použijeme jen při nejostřejším sluníčku v poledne s faktorem 20 a bohatě to stačí.

Užíváme si tu moře a sluníčka až do odpoledne, kdy se vracíme na hotel do Sharjah. Obě města na sebe navazují, vlastně není poznat žádný rozdíl, jedeme stále mezi hustě nasázenými mrakodrapy a jenom cedule na jednom z mostů nás informuje, že tady začíná Sharjah. Na hotelu si dáme sprchu, odpočinek a večer si zajdeme na večeři do luxusní hotelové restaurace. Pája si dává grilovanou hovězí svíčkovou a já „arabské krevety ze Zálivu“ – dostávám největší krevety, jaké jsem kdy jedla. Obě jídla jsou moc dobrá, připravená trochu jinak, než je zvykem v Evropě.

Kolem osmé večer vyrážíme do Dubaje znovu – tentokrát na večerní prohlídku Burj Khalifa a sousedního Dubai Mallu. Krom toho chceme ještě zhlédnout představení tančících fontán, které probíhá každou půl hodinu. První představení dobíháme asi minutu po začátku, je opravdu velkolepé, spousta vodních a světelných efektů sladěných s arabskou hudbou. Na druhé představení jdeme s předstihem, abychom si vybrali lepší místa pro pořízení videa. Tentokrát k němu hraje Thriller od Michaela Jacksona. Kromě fontán si fotíme Burj Khalifu zvenku a v mallu prohlížíme vodopády, akvárko s největší plochou na světě a ledové kluziště, kde zrovna dorost trénuje hokej.

Video - Dubai Fountain

Přiblížil se čas 22:30, na kdy máme rezervované lístky na prohlídku Burj Khalify, nejvyšší budovy světa. Je tu docela nátřesk, ještě bezpečnostní kontrola stylu letiště a fičíme rychlým výtahem nahoru. Pro Páju je to trochu opáčko, už tu byl minulý týden s Jaraxem, viz článek z 9.2. Ovšem na rozdíl od jejich návštěvy je tentokrát otevřená vyhlídková terasa, tak si užíváme výhled na noční Dubaj na čerstvém vzduchu. Výhled z prosklených vnitřních prostor je ovšem nic moc, neboť skla jsou zvenku jaksi zvláštně zamlžená. Ale i tak to stojí za to.

Pohledem na hodinky zjišťujeme, že už jsme tu více než hodinu. Tak zase padáme výtahem dolů, na chodbách cestou mezi Burj Khalifa a Dubai Mall ještě strávíme další čas sledováním moc zajímavých videí, fotek a modelů z průběhu výstavby. Na hotel dorazíme v jednu ráno, ještě objednáme snídani a budíček – oboje na nechutnou pátou hodinu ranní …