Spojené Arabské Emiráty - banner

Je to více jak týden, co jsem si rezervoval motoristické překvapení, když jsme byli na autodromu s JaraXem. Nařídil jsem budík na půl osmou, abychom vstali dostatečně brzo, v klidu se nasnídali a vyrazili na Dubai Autodrome, který je vzdálený asi 23km. Vzdálenost není veliká, ale vzhledem k hustotě provozu by se mohl příjezd zkomplikovat.

Vyrážíme těsně před devátou z našeho hotelu dle navigace. Provoz je trochu hustší, takže musíme proskákat pár kolon na semafory a díky složitosti některých dálničních sjezdů a nájezdů si lehce zajedeme. Ale časově to nakonec vychází stejně. Na místo přjíždíme v 10:00 ... předložíme rezervaci jízdy a recepční mi nabízí jestli nechci jet již v předchozí skupině. Tam jsou 4 účastníci, my jsme ve skupině zatím jen 3, takže s děkuji odmítám :) Jdeme se tedy ještě na chvíli podívat na okruh, právě zde jezdí motorky od BMW. Jezdí zde taková směska počínaje F800R, přes R1200GS až po 1000RR. Pěkná podívaná, ale vzhledem k poletujícímu písku všude okolo jsme radši foťák ani nevytahovali. Čas se nachýlil a tak se vracíme zpátky do Drive Centra, abych se připravil.

Jako první je na řadě slušivá závodnická kombinéza, pak to chce botky. Maj tu připravený závodnický botky a naštěstí i v mojí velikosti. Helmu a kuklu dostaneme později. Teď si tak uvědomuju, že vlastně nevíte na co se chystám...oslovil mě zážitek z řízení F1 Style Single Seater za 875DHS. Takže ještě před tím než naskočíme do formule, musí proběhnout školení, kdy nám instruktor ukazuje prezentaci co dělat, co nedělat a kudy se bude jezdit...žádné dotazy, celkem vše jasné, některé věci znám již z ježdění na okruhu s motorkou. Následuje praktická ukázka jak nastupovat, startovat a řadit...je to manuál, aspoň bude sranda.

Naskáčeme do dodávky a už nás instruktor veze na okruh i s našima drahýma polovičkama. Není to daleko. Pro tzv. Stage 1 je vyhrazen malý okruh o délce 1,12km. Má to být úvodní seznámení s jízdou ve formuli, nejde o závod, takže je zakázáno předjíždění a před námi bude kroužit jeden z instruktorů se závodní licencí v Audi TT a my se budem snažit ho následovat v ideální stopě (mimo stopu je i více nafoukaného jemného písku). Bereme si kukly, helmy a již netrpělivě stepujeme u formulí.

Ještě před nastoupením žádám instruktora, abych mohl na formuli připevnit kameru a udělat záznam z naší jízdy. Nakonec jí připevňujeme na čumák, tak aby nebránila výhledu.

Jsem usazen do první formule v pořadí za což jsem rád, alespoň mě nebudou ostatní zdržovat. Jako další se mnou jede jeden místní arab podobného věku a jeden postarší pán neznámé národnosti, ale evropan. Startujeme motory. Není to žádný moderní pohodlný vůz do města, takže se vibrace přenášejí celým vozem. Zkouším jak je citlivý plyn. Tak jdem na to...TTčko pomalu vyjíždí a my za ním. Prvních pár okruhů objíždí TTčko v pomalejším tempu, abychom se sžili s ovládáním auta a poznali trochu trať. TTčko zajíždí k "boxům"...postarší pán dostává pár rad. Vyrážíme znovu na trať. O trochu zrychlujeme, ale po pár kolech opět zajíždíme do "boxů", jedna formule zůstala na trati s porouchanou převodovkou. Navíc přichází rozdělení skupiny na dvě části, tu rychlejší a tu pomalejší. Hádejte do který skupiny jsem byl zařazen já :) No do tý rychlý a sám...takže zbytek 20min časového limitu jsem měl možnost postupně pilovat průjezd zatáčkami a pomalu ale jistě se tlačit na TTčko, které přestávalo stíhat. Během kroužení několikrát předjíždíme skupinku pomalejších jezdců, jen dvakrát jsme museli zpomalit kvůli místnímu týpkovi, co dostal hodiny, ale jinak jsem si to užíval plnými doušky :)

Uteklo to hrozně rychle, ale v tom horku je těch dvacet minut akorát. Zastavujeme postupně v boxech a ještě proběhne focení od mého dvorního fotografa. Instruktor mi gratuluje ke skvělé jízdě, již dlouho ho prý nikdo tak neproháněl.

Odkládáme helmy a vracíme se na základnu. Tam dostáváme osvědčení o absolvování Stage 1. Ježdění s touto formulí má ještě Stage 2, kdy se jezdí na větším okruhu s tím, že vedoucí jezdec jezdí v téže formuli, takže je to trochu svižnější a pak následuje už jen Stage 3, kdy se jezdí na velkém okruhu již na vlastní pěst, bez vedoucího jezdce. Tak třeba někdy při další dovolené si uděláme stopover v Dubaji a dám si Stage 2

Krátký sestřih z okruhu

Po nás se již připravuje další skupina jezdců a tak se jedeme ještě podívat, abych viděl jak to vypadá z pohledu diváka. Je vidět, že 5 jezdců je hodně, ideální to bylo ve třech jako jsem to měl já. Po první zastávce se dvoum jezdcům nedaří rozjet, moc rychle pouštějí spojku, vypadá to trochu komicky. Dokonce během jejich jízdy zahlídnem i hodiny :) No nic, jedem zas o dům dál, ale kam ?

Jako první vyrážíme na palmový ostrov, abych Míše ukázel Hotel Atlantis a vůbec jak ostrov vypadá. Díky zhoršené viditelnosti není moc vidět, ani hotel Burj Al Arab není moc vidět, tak aspoň trochu pro načerpání dojmů.

Další v pořadí je Mall of Emirates se sjezdovkou, kterou Míša ještě také neviděla. Jelikož nevíme přesně adresu, hledáme to chvíli po paměti a nakonec zahlídnem budovu z dálky a proplétáme se uličkami až na parkoviště. Procházíme obchoďákem, mrknem na sjezdovku, ale zalyžovat si nejdem, raději vyrazíme do Alp.

Jelikož by Míša ráda nakoupila nějaké koření, zadávám adresu našeho bývalého hotelu Horizon Appartements, kde nakonec hravě parkujeme na našem oblíbeném místě a během chvilinky přicházíme k přívozu, který nás odveze do části zvané Deira. Tam procházíme místní Souq (tržiště) sem a tam a po hodině a půl zas naskakujeme na loď a míříme zpátky na druhý břeh, pro auto a domů...možná ještě vyzkoušíme bazén na střeše. Tak nevyzkoušeli.