Spojené Arabské Emiráty - banner

Tak dnes mě čeká poslední den v Dubaji, tak si to musím pořádně užít. Ráno vstáváme v 8 a dopisujem články, uploadujem na internet, to se zdá být těžší a těžší, protože internet v hotelu je katastrofa, chodíme surfovat na chodbu, už máme vychytanou poličku, na které se dobře odesílaj soubory. Pociťujeme jistou závilost mezi polohou výtahu v patře hotelu a singálem Wifiny, jestli není to APčko náhodou namontovaný na tom výtahu.

Vyrážíme pěšky do Dubai Muzea, který máme asi 4min od hotelu, bohužel je Dubai muzem samozřejmě zavřené a otevírá až odpoledne ve dvě. Nevadí, to pořešíme potom.

Sedáme do Yarisa a jedem směr Emirates Golf Club, ten se nachází v jihozápadní častí Dubaje, v soukromé čtvrti plné nádherných vilek, všude travička, žádná poušt, ale krásná zeleň. U každého bloku je závora s budkou a hlídačem, který hlídá, aby nikdo nerušil ubytované klienty. Jednoho z hlídačů se ptáme na cestu a ochotně nám radí kudy dorazit do Emirates Hills Golf Club. Po dalších 12ti minutách projíždění přijíždíme k nádhernému golfovému klubu, už cvičné odpaliště mě ohromí, nádherná zelená travička, z jedné strany palmy, z druhé velké mrakodrapy. Fishmaker si jde domluvit nějaké cvičné odpaly a já mezitím zkoumám golfové vozíky. Ty jsou bud elektrické nebo dokonce i benzínové, ale víc mě na nich překvapí GPS navigace, která vede golfisty přesně k jednotlivým jamkám. Mezitím přichází Fishmaker s tím, že dnes je tu soukromá akce a že zahrát si přijde jindy, ceny jsou prý příznivé.

Z golfu odjíždíme směrem na pláže, míjíme luxusní hotely jako Hilton apod, a přijíždíme k plážím. Zde parkujeme Yarisa, nemáme sebou plavky ani moc času, proto se jen tak projdeme vodou po pláži a v mistním potápěčském klubu se ptáme co nám můžou nabídnout, uvidíme jestli Fishmakera nakonec zlomí touha vidět zblízka potopenou loď za 650DHS a nebo jestli odolá pokušení, má se ozvat smskou instruktorovi.

Kolem 14ti hodin dorážíme k nám na hotel, vyhodíme věci a skočíme si na jídlo do vedlejší ulice. Dáváme každej po jednom Kebabu v Pitě za 5DHS (cca 28kč). Odcházíme na hotel a já si balím věcí do kufru, pak už na to nebude čas, vypadá to že nějak všechny svoje věci do kufru přece jen nacpu, tak je to dobrý.

V 16hod si pro nás příjíždí odvoz do pouště na safari. Jedem SUV Toyotou, bohužel řidič má asi dřevěnou nohu nebo nevím, ale 50km trasu jedeme stylem, ubrat, plnej, ubrat, plnej, ubrat, plnej, ubrat, plnej. Po 10ti minutách takové jízdy hodnotíme řidiče jako tatínka roku, ten by uhoupal i 5 dětí zaráz. Po dalších 10ti minutách usínám nejprve já a potom i Fishmaker, opravdu takový styl jízdy je zatím nejnáročnější co jsem jako spolujezdec zažil. Konečné přijíždíme do pouště, už vidíme podle cesty velbloudy a hromadu aut všude kolem. Vystupujem z Toyoty a čekáme až pro nás přijede další Toyota Land Cruiser upravená do pouště. Má hlavně podhuštěné pneumatiky, které mají větší záběr a taky tzv. rollcage, tedy vnitřní vyztužení v případě přeprávcení na střechy. Ještě porada řidičů do vysílačky a vyrážíme. Land Crusier krásně zdolává pro nás obrovské duny a řidič si to evidentně užívá. Při dalším checkpointu kde čekáme na seřazení všech aut přichytáváme GoPro na kapotu Land Cruiseru, následně vytahuju druhé GoPro, kterým točíme jak lítáme v interieru auta. Samozřejmě když nás uvidí řidič a další dva spolucestující z Indie, hned se dáváme do řeči a vysvětlujeme jim, co vše kamerky umí, kolik stojí a kde se dají koupit. Přijíždíme do oázy v poušti, vidíme "camel rides", bohužel této atrakce se z řady důvodu neučastníme, jak je to zadarmo, tak tam hned všichni musí jít :).

Jediné co nás nejvíc zajímá je pujčení čtyřkolky do pouště, dle pánů v cestovce, která nám tuto akci prodala, budou jízdy stát kolem 75 DHS, ovšem oni po nás chcou za 15min 200HDS, zkoušíme je ukecat na oněch 75 DHS, ale nedaří se. Jdem si sednout do oázy ke stolům, sedí se na tvrdých polštářích, celkem pohodlné. Fishmaker něco fotí a já jdu pro kafe s mlíkem.

Tak kafe už není, to brzo teda, tak dáme aspoň čaj, a ať připomíná kafe tak do něj taky naleju mlíko. Takových dáme ještě další dvě rundy :). Rozhlížíme se po oáze, díváme se jak se griluje maso, pak si dáme ještě panáčka Jim Beama, whiskey je dobrá, ale cena 80DHS za dva panáky, led a 2 koly je brutální, no nic, jednou to přežijem, dalšího už nedáme. Jdem si dát shishu, ja to ještě neměl tak uvidíme, nakonec mě to teda nějak nenadchlo, není to špatný, ale radši si dám kus masa. Skočíme si na občerstvení, sledujeme arabská vystoupení a břišní tance. Stánek s chlastem potom vyhlásí akci jedna plus jedna, Fishmaker proto vyráží pro 2 plus 2 panáčky Honzy Procházky s červenou nálepkou. Dojídáme jídlo, nasedáme do Toyoty a necháme se zavíst. Cestou s náma jedou ještě 2 indové a jeden saudoarabčan, dáváme se do řeči, vyměnujeme si kontakty. Na hotel dorazíme cca ve 23 hod, ještě zkoukneme maily a jdeme spát.

Ještě video z naší projížďky v dunách