Spojené Arabské Emiráty - banner

Dnešní ráno je takové odpočinkové. Vlastně ještě pořád ležíme v posteli a chystáme se teprve vstát. Něco tady cinká. Možná to bude zvonek, ale proč by na nás někdo zvonil ? Nakonec jdu otevřít a skutečně. Pikolík nám nese snídani. Když jsem bookoval tento hotel, tak snídaně tam nebyla uvedena. Nejsou to sice žádné švédské stoly, ale i sandvič a džus potěší.

Dopoledne ještě dopisujeme článek a hledáme na internetu informace o některých zajímavostech místní země, jako např. časy modlení, ale i další informace týkající se našeho pobytu tady.

JaraX tu má vyřídit jistou finanční transakci ve firmě, která sídlí ve Fairmont Tower, takže zadáváme do navigace adresu jedem. Už je skoro po jedné hodině a cesta je kousek...jenom asi 18km :) Vzhledem ke složitému parkování nakonec zůstávám v autě a JaraX jde do budovy sám. Bellman mě nechává stát přímo před hlavním vchodem. Už už se chystaáme sednout do auta a vyrazit, když v tom přijíždí před vchod žluté Lamborghini. Nejprve se nemůžeme shodnout který je to typ, ale podle světel tipuji, že to je nějaký novější model. A opravdu...byl to Aventador, který se pomalu ještě ani neprodává :)

Lamborghini Aventador

Dalším cílem je mrknout se k Burj Chalifa. Navigujeme se až přímo k budově. Hledáme, kde bychom zaparkovali...na ulici to nejde, nejsou tam žádná parkovací místa. ale na druhé straně ulice vidíme podzemní parking. Otáčíme se na semaforu a do jednoho z těchto parkovišť zajíždíme. Nikde žádná závora...ok, tak asi to tu maj zadarmo...hmmm...žádný auto tu naparkuje....jsme tu sami, teda vlastně nejsme...pobíhá tu pár dělníků a něco opravují. Pokyvují na nás, že není problém, abychom tu parkovali. Procházíme až k výjezdu a cestou potkáváme asi další tři zaparkované vozy. K Burj Chalifa to máme co by člověk kamenem dohodil. Pod budovou je velke jezero, které navozuje příjemnou atmosferu. Hledáme vchod, ale jdeme špatně a tak nás sekuriťák posílá správným směrem do Dubai Mallu. Ještě předtím děláme pár ilustračních foto :)

Pája a Burj Chalifa Pája a Burj Chalifa

Jezírko a Dubai Mall

Směřujeme na pokladnu, abychom zjistili dostupnost lístků na vyhlídku. Lístek stojí 125DHS a volno mají ve čtvrtek v 10:30 a pak v pátek ve 23hod. Je to náročné promyslet, jak nám to bude zapadat do dalšího programu a tak nakonec bereme dopolední prohlídku a až přiletí Míša, tak si dáme večerní. Jistě znáte všichni automat na pití, bagety, cigarety...ale automat na zlato možná uvidíte poprvé jako my :D Normálně zaplatíte kreditkou a vypadne vám cihlička zlata v požadované hmotnosti, většinou s nějakým potiskem od 1g (za 400DHS) až po 1oz (za 7000DHS).

Automat Gold to go

V rychlosti proběhneme Dubai Mall a když vylezem ven, zjišťujeme, že jsme nějak minuli akvárium v největší prosklenou plochou na světě. Nevadí, projdeme to zítra po prohlídce. Skočíme pro auto a jedem dál. Naším dalším cílem bude palmový ostrov, ale ještě cestou zastavujeme na obrovském parkovišti, kde je velké množství domorodců, povětšinou s různými SUV, SAV a dalšími velkými auty. Okolo aut poletuje velké množství racků. Při bližším zkoumání zjišťujeme, že domorodci krouží v autech po parkovišti a házejí rackům potravu :D Ostatní jen tak postávají a klábosí u aut. Parkujeme a jdem se podívat na pláž.

Rackové

Popojíždíme ještě o kousek dál a zastavujeme na veřejné pláži Jumeirah Beach, odkud je super výhled na Burj Al Arab, budovu, která je označována za nejluxusnější 7* hotel na světě. Má připomínat napnutou plachtu což se projektantům podařilo perfektně. Zrovna zapadá slunce a tak se pěkně fotí ze stativu.

Jumeirah Beach

Slunce zapadlo a postupně se setmělo, takže Atlantis uvidíme pěkně osvětlený. Jedem střední částí po "dálnici", čtyři pruhy tam a čtyři zpátky. Je tu celkem velký provoz. Doufáme, že někde bude možnost zastavit a vyfotit pěkně celý hotel z dálky...bohužel to není tak úplně jednoduché a tak nakonec podjedeme tunelem na vnější okruh a dojíždíme až na parkoviště u Dive Center, kde mám zájem se zeptat na potápění. Hlídač parkoviště nás ochotně pouští dovnitř, i když zajisté ví, že Dive Centrum je dávno zavřeno. Ani odsud se nedá pořádně fotit přes vzrostlé palmy a plot. Nakonec alespoň pár fotek udělám zpoza hotelu.

Pája u hotelu The Atlantis

Cestou zpátky zastavuji ještě na vyfocení dvou budov, které náramně připomínají Chrysler Building v New Yorku, který sme viděli nedávno s Míšou :)

Po příjezdu na hotel parkujeme, hodíme si věci na hotel a ještě vyrážíme na obhlídku okolí. Nakonec volíme jako dopravní prostředek přívoz a za 1 dirham jedeme na druhou stranu řeky do historické části jménem Deira. JaraX měl chuť nakupovat koření, já jsem si koupil aspoň kešu :) Bohužel už pomalu zavírali krámky, takže jsme se přepravili k nám na zpátek zase za 1 dirham a prošli ještě kolem místních krámků, kde si JaraX koupil šátek a provaz :)

JaraX vybírá koření

Krámek s kořením uvnitř

JaraX v šátku

Trasa naší cesty

www.jarax.net/uae - otevřete odkaz, v pravém horním rohu si vyberte den dle datumu a uvidíte naší trasu.