Spojené Arabské Emiráty - banner

Máme tu sobotu...odpoledne odlétáme, tak už je nejvyšší čas začít balit. Jedu si ještě pro nějaké věci do svého bytu brzo ráno a v 10:30 má dorazit na Hlavní nádraží kamarád Jarda (někteří ho znají spíše pod přezdívkou JaraX). Věci mám připravené celkem rychle a tak ještě koukám chvíli na Golf Channel. Když se pomalu chystám vyrazit, dostávám zprávu, že RegioJet z Olomouce bude mít zpoždění o půl hodiny a tak ještě zkouknu lekci v golfovém švihu ( snad se později bude hodit). Chtěl jsem si též vypůjčit stativ na foťák, ale bohužel jsem ho dostal bez uchytky na foťák a tak se nakonec rozhoduji koupit si za pár stovek vlastní. Cestou na nádraží se stavuji v Alze a na doporučení vyzvedávám jeden z levnějších (Hama Star 62), který na moje nenáročné, příležitostné focení bude stačit.

Pod Sherwoodem čekám na čas, ale JaraX hlásí dalších 10min zpoždění. Konečně vylézá z budovy a pěje chválu na RegioJet. Jízda pohodová, příjemná obsluha stewardkami, směšně nízké ceny občerstvení a navíc díky zpoždění dostane nejspíš celou částku za cestu proplacenu zpět :)

Míša nám zatím připravuje oběd a poté už vyrazíme na letiště. Máme sice ještě čas, ale já nemám stále sbalené všechny věci. Na obědě sme si moc pochutnali, věci máme sbalené, pracovní notebook zavřený, nuže můžeme vyrazit. Bohužel na poslední chvíli zjišťuju, že mi chybí sandály...takže cestou se stavujeme v garáži, jestli jsem je nenechal v kufru na motorku...pak znovu do bytu a pak už konečně na letiště. Cestou ještě potkáváme Killču s Slavissima, kteří nemají co dělat a tak nás doprovodili na letiště.

Loučíme se a jdeme se odbavit. U přepážky je trochu fronta, ale času dost. Zkoušíme jestli by nám nedali sedadla u exitu, ale bohužel prý před chvílí někdo dostal poslední dvě. Jaraxovi se bohužel nepodařilo vybrat si místo dopředu, takže doufáme, že nás aspoň posadí vedle sebe. Tak to taky nevyšlo, let tzv. overbooked, to znamená, že je prodáno více letenek než je skutečných míst. a tak doufáme, že třeba právě nám se podaří proklouznout do Businessu. Ani u gate se nám nepodařilo vyjednat přesazení. Standardní cena upgrade by byla 12tis. Kč a nebo 32500 Skywards mil, bohužel těch mám jen půlku. Doufáme tedy, že v letadle si vymění Jarax místo a někým kdo bude sedět vedle mě, ať jsme pohromadě. To taky nevyšlo...u obou seděla dvojice, ještě že si můžem v rámci letadla telefonovat zdarma :)

Ze stojánky nás vytlačili asi s pěti minutovým zpožděním. Z letiště Praha Ruzyně se odlepujeme 16:14 místního času. Standardní servis jako je ručníček na osvěžení, příjemné letušky a dobré jídlo bylo základem pohodového letu.

Než nám začli podávat jídlo, tak jsem zkouknul Johny English Reborn, napapal se a již k jídlu si poručil svou oblíbenou kombinaci Whisky s Colou. Zavolali sme si s JaraXem, že se po jídle sejdeme na pokec...zbývaly asi tak tři hodiny letu. Nakonec jsme se potkali v meziBusinessu :) to je nové označení třídy na "stojáka" mezi Economy a Business, tam kde maj letušky uložené zásoby jídla a pití. Cabin crew bylo složeno z nejrůznějších národností... Srbsko, Jemen, Bulharsko, ČR, Indie,...Jak si tak stojíme v meziBusinessu, dáváme se do řeči s Shereen z Jemenu, která nám ochotně podává nové a nové zásoby Whisky a Coly. Následně se připojuje do hovoru steward ze Srbska, který je odvařený z kamery GO PRO. Následně domlouváme prohlídku kabiny našeho letadla po přistání.

Zbylé tři hodiny letu utekly jako voda a když kapitán ohlašuje sestup na přistání, vracíme se na svoje místa. Jako pozornost podniku ještě dostáváme od Shereen balíček z Businessu, který obsahoval 2x pytlík výborné směsi oříšků, 2x jednorázová sada na holení a 2x karty :D Bohužel je v Dubai na přistávací ploše asi zácpa, takže musíme udělat pár otoček nad Perským zálivem, než konečně dostaneme povolení k přistání.

Přistání proběhlo hladce, ale vzhledem k početnější skupině postarších českých turistů se ozve hlasité tleskání, jako kdyby pilot přistával během hurikánu. Pomalu odbočujeme z runwaye, projíždíme kolem zaparkovaného Airbusu A380 a míříme k prstu číslo B11. Musíme počkat až vsichni vystoupí a pak jdeme ještě na prohlídku pilotní kabiny.