New York - banner

Ráno po probuzení a při snídani trochu znepokojivě sledujeme zprávy - hlavním a jediným jejich tématech je hurikán Sandy, řítící se na New York. Zdá se, že bychom ale měli opustit Ameriku bez problémů - odlétáme v neděli odpoledne a bouře dorazí během pondělka. Po snídani se vydáváme směr Manhattan Midtown - na doporučení kamaráda Jardy jdeme navštívit na 50th Street muzeum Intrepid, jehož hlavním lákadlem je původní vojenská letadlová loď. Bohužel už nám Jarda nedoporučil koupit lístky (30 USD včetně návštěvy Space shuttle pavilonu) online - čeká se tu totiž šílená fronta, zatímco s online lístkem bychom byli uvnitř hned. Po více než hodině čekání ve frontě se konečně dostáváme dovnitř. Jako první se rozhodneme prohlédnout si ponorku, což bohužel znamená další frontu - tentokrát už kratší, jen asi půlhodinovou. Pak už můžeme obdivovat stísněný interiér ponorky.

Ještě než se vydáme na palubu letadlové lodi, obdivujeme vystavený Concorde British Airways, do kterého je ale bohužel přístup pouze v rámci guided tour.

Na letadlové lodi pak strávíme několik hodin. Můžeme prolézat všechny paluby, vylézt na řídící věž, vyzkoušet si spoustu interaktivních atrakcí a prohlédnout si dlouhou řadu letadel a vrtulníků na palubě. K nejzajímavějším zážitkům pak patří návštěva pavilonu s nedávno odstavenou vesmírnou lodí Enterprise.

Jsou asi tři hodiny odpoledne, když opouštíme muzeum a jdeme vyměnit vojenskou techniku za vyhlídku na město. Empire State building jsme navštívili již minule, tentokrát tedy volíme nedaleké Rockefeller centrum s vyhlídkovou terasou, nazývanou "Top of the Rock". A možná se nám líbí víc - je výrazně levnější (25 USD), nestojí se tu žádné fronty a nabízí stejně působivý rozhled, doplněný navíc o výhled na Empire state Building. Mají tu celkem tři patra teras, ze kterých pořizujeme fotky na město. A free wifi :)

Výhled na Central Park

Pohled směrem na dolní Manhattan

Pohled směrem k Brooklynskému mostu

My a Manhattan za námi

Unaveni dlouhými frontami a nachozenými kilometry dostáváme chuť na pořádnou večeři. Cestou jsme zahlédli na Broadwayi restauraci TGI Friday's, kterou rádi navštěvujeme v Čechách. Jdeme proto vyzkoušet, jak vaří v zemi svého původu. Oba si dáváme medium propečené jihoamerické steaky, Pája navíc s krevetami, oba jsou velmi výborné. A ceny příznivé, podobné jako u nás, byť byla restaurace umístěna přímo na Broadwayi kousíček od Times Square.

TGI Friday's

Po dobré večeři popojedeme kousek metrem k nákupáku Macy's, tentokrát však žádné velké nákupy neuděláme. Já tu ale konečně seženu pěkné džíny oblíbené značky Tommy Hilfiger. Kolem osmé večer, neskutečně unaveni po nachozených dlouhých kilometrech, sedáme na expresní metro D a míříme do hotelu ...