Kanada

Ráno vstávám, poklízim, dobaluju poslední věci a v 6:30 už stepuju na lobby a vyhlížim autobus. Už je skoro 3/4 na 7 a bus stále nikde, ale naštěstí už nečekám sám - přidala se ke mě ještě jedna rodinka. Nakonec přijíždí dodávka, která nás popoveze na centrální odjezdové místo, které ja asi 150m od hotelu, vlastně akorát přes křižovatku :)

Akorát když vyrážíme na cestu, začíná svítat a tak cestou, která trvá asi 2hod a 20minut můžu pozorovat krajinu kolem sebe. Této trase se říká Sea-to-Sky Highway, jelikož moře zasahuje až do vnitrozemí a vedle se tyčí hory se sněhem pokrytými vrcholky. Bohužel fotky z autobusu nejsou nic moc, tak alespoň jednu.

Cestou do Vancouveru

Původně jsem měl lístek až na letiště, ale jelikož sem změnil plány a zůstanu ve Vancouveru jeden den, tak sem se dohod s řidičem, že vystoupím v centru. Volám bývalému spolužákovi od bráchy, který nyní ve Vancouveru žije, abych se s ním domluvil na sraz. Párkrát mi to nebere, nakonec je akorát na cestě do centra, jen vyřídí něco na úřadě. Vyčkávám v nedalekém Starbucks Coffee skoro hodinu, ale vyřizování ohledně víz je důležitější. Jelikož se Martin vrací zpátky domu, nabídne mi odvoz báglu a tašek, ať můžu rovnou zůstat v centru a pochodit na lehko.

Pár informací co je zajímavého ve Vancouveru jsem stihnul nastudovat z průvodce a Martin mi ukázal směr co kde je. Jako první jsem vyrazil na nedaleké Steam Clock (parní hodiny). Nebyl jsem si jist co vlastně mám očekávat a co jsem nakonec našel vidíte sami. Zajímavá byla poznámka : Parní hodiny...momentálně poháněné elektřinou, ale kouřilo se z nich slušně :)

Steam Clock - parní hodiny

Dalším mým cílem byl Stanley Park, který zároveň skrývá i akvárium. Park vypadá příjemně na procházení, ale nemám celý den a tak mířím lehkou zacházkou k akváriu.

Před vstupem do akvária - Stanley Park

Škoda, že jsem nestihnul program s delfíny, akorát když jsem přišel, tak už se loučili. Ale stejně byli úžasný, pak se ještě přetahovali o rybu s rackem, vyfukovali na něj vodu,...

Delfíni

Krom delfínů tam maj i další zajímavosti. Jako jsou tuleni, vydry, všemožný malý i velký rybky, hvězdice, žraloky, rejnoka, ale co se mi asi líbilo nejvíc bylo akvárko s belugama a ještě akvárko s medúzama.

Belugy

Medůzy

Rejnok

Cestou z akvária jsem vyrazil po nábřeží, jelikož krásně svítilo sluníčko a byl krásný výhled na marinu a část Downtownu. Pak jsem chvíli pofotil místní svatbu a vyrazil zpátky, s tím že si projdu Robson Street, která je tu známá nákupní ulice.

Svatebčani u Stanley Parku

Jelikož mám denní lístek na MHD, tak jsem chytil bus a popojel trochu dál než jsem původně chtěl, takže Robson Street jsem procházel směrem zpátky ke Stanley Parku. Po druhý hodině už na mě přišel hlad a tak jsem zapadnul do dobře vypadající restaurace jménem FOGG N'SUDS. Tentokrát sem si vybral zdravou stravu a poručil si B.C. Chicken Burger se salátem a na ochutnání místní pivečko. No nebylo to špatný, ale neodolal sem a objednal si na závěr ještě Pilsner Urquell :)

B.C. Chicken Burger se salátem

Pilsner Urquell

Už se začalo stmívat, ale přesto jsem vyrazil ještě na obchůzku okolí. Njedřív jsem potkal Rogers Arenu, kde hraje místní klub Vancouver Canuks a hned vedle je BC Place Stadium, kde se během XXI. zimních olympijských her v roce 2010 uskutečnil zahajovací a závěrečný ceremoniál.

Rogers Arena

BC Place

Je to celkem štreka, ale došel jsem až do Chinatownu s tím, že tam bude něco zajímavýho a nakonec tam měli akorát jednu Gate :)

Chinatown Gate

No a co s načatým večerem....je třeba někde zakotvit na večeři a není asi lepšího místa než v TOP of Vancouver. Nejdřív jsem přemýšlel, že tam skočím jenom na vyhlídku a večeři si dám jinde, ale po přepočítání nákladů jsem se rozhodl to prubnout i s večeří. Vlezl jsem do výtahu, zavřeli se dveře a ve chvíli, kdy se výtah rozjel a já koukal skrz prosklenou část na postupně mizící okolní paneláky, jsem si začal říkat jestli to byl dobrý nápad :D Výtah se zastavil celkem zprudka. Vystupuju směrem od středu věže a na recepci se mě ujímá slečna, která mě usadí k volnému stolu. Restaurace je až pro 300 hostů, ale bylo nás tak 40 max. naštěstí, jinak bych začal mít pocit, že se musíme převrátit :)

Výhled na noční Vancouver

Objednávám New York steak well done a začínám se kochat výhledem na Vancouver z výšky 167 metrů. Chvílema je to super pocit, chvílema z toho nemám dobrý pocit. Restaurace se otočí kolem dokola jednou za hodinu. Takže to akorát tak vyjde než dojím svůj steak s troškou bramborové kaše.

Rejnok

Zanedlouho poté co dojídám mi přinese číšník ještě lístek s dezertama...no a pak má člověk držet dietu. Tak si objednávám mangový cheesecake a double espresso.

Mangový cheesecake

Zhruba po 1,5hod sjíždím dolů výtahem a jsem rád zase zpátky na zemi :) Začíná pršet a tak spěchám na nejbližší zastávku autobusu a beru linku 250A, která mi po půl hodině zastavuje nedaleko Martinova apartmánu na 15th Street.

A tady ještě krátké video, abyste se podívali jak to vypadá nahoře :)