Dnes jsme v původním plánu měli výlet do ománského městečka Khasab na poloostrově Musandam, ale když jsme ptali dole na recepci kolik by stál výlet, tak prý 650 dirhamů za osobu a to se nám zdálo až dost. Takže dáváme odpočinkový den. Ráno po snídani ještě dopisuji článek, Rendis ještě trochu dospává a v poledne můžem vyrazit. Abych nefotil pořád snídani, tak přikládám aspoň foto restaurace Al Nakhla, kde se snídaně podávají :)

Kromě moře máme ještě v merku motokáry, které jsme zahlídli včera cestou na Jebel Jais. Mají otevřeno od 12cti, ale v poledne bychom se tam asi upekli a tak vyrážíme na pláž. Hotel Acacia, protože neleží přímo u moře, má dohodu s nedalekým hotelem Bin Majid, že hosté si mohou k nim zajít na pláž. Na recepci vyzvedáváme voucher na vstup a vyrážíme. Bin Majid je asi 6km od hotelu a není složité ho najít. Parkujeme pěkně ve stínu. Sice u vstupu cedule hlásá žádné donesené potraviny ani pití, ale securiťák dneska nic neprohledává, takže pití a sušenky jsme pronesli. Pak následuje asi 4hod válení u moře na lehátku. Vzduch má teplotu 28°C a moře 24°C.

Jelikož celou dobu fouká vítr, ve stínu začíná být trochu chladno. Postupně se přesunujeme až na slunce. V půl páté to balíme a vyrážíme na motokáry RAKTRACK (http://www.raktrack.com/). Na jejich webu jsem se dočetl, že používají české řetězy ČZ do motokár :) Cesta není dlouhá...od Bin Majid asi 10km a pořád rovně. Na parkovišti je jen jedno auto, tak snad tam nebude nával. Na dráze jezdí momentálně skupinka asi 6 lidí a tak chvíli okukujeme jak jim to jde. Na recepci se nejprve musíme zaregistrovat přes počítač a vyfotit - registrace stojí 10 dirhamů a je platná rok. Takže vyhozených 10 dirhamů a následně bereme dvě 15min jízdy za dalších 200 dirhamů. Je dobré, že mezi jízdama budem mít 15min pauzu. V šatně fasujeme kombinézy. Jsou tam rozvěšeny na ramínkách dle velikosti. Rendis bere XXL...souká se, souká se, ale nejde to. Pak zjišťuje, že někdo pověsil kombinézu jinam a Rendis se snaží dostat do Lka :D

V kombinézách jdeme na briefing, jelikož jsme tu poprvé. Promítnou nám bezpečnostní instrukce s vysvětlením barevných vlajek. Pak dostanem kuklu do helmy, rukavice a číslo motokáry. První jízdu jedem jen já a Rendis. Nasedáme do motokár 3 a 5. První kolo jede před námi instruktor, aby nám ukázal dráhu. Ale že by jel zrovna pomalu to se říct nedá. Po objetí kola nám dává pokyn, že můžem začít závodit na plno. Trochu Rendisovi ujíždím, stahuju vteřiny kolo za kolem a snažím se ho dohnat o kolo. Pomalu vidím jak se přibližuju. V předposledním kole ztrácim na Rendise tak 80m, ale přichází osudová chyba a Rendis v zatáčce dostává hodiny. Brzdím, nechám ho jet prvního a předjedu si ho někde později. Stíhám to a první runda končí. Výsledné časy nejrychlejších kol jsou vidět na obrázku níže.

Pauza na oddych je potřeba, ale uteče to nějak rychle. Na druhou jízdu už nebudeme sami, přidávají se k nám nějaký místní vychrtlí hošanové. To s našima kilama nebude asi jednoduché. Při prvním zaváděcím kole moc nechápali, že nemaj předjíždět. Další zrada byla, že nám stihli upravit trať oproti minulé jízdě. Rendis později přiznává, že mu víc vyhovovala tahle upravená. Někteří hošanové tam dělali bordel, jeden párkrát vylítnul z trati a tak ho odvolali do depa, další tři jezdili pomalu a zbytečně překáželi. Já se chytil jednoho co jezdil velmi svižně, ale nedařilo se mi ho pořádně předjet. V zatáčkách sem ho doháněl, na rovince mi zas trochu ujížděl. Bohužel jsme po několika kolech dojeli jednoho z těch pomalých. Takže jsme se trochu předjížděli zprava zleva. Najednou mávají praporkem a jedem poslední kolo. Zajíždíme do boxu, svlékáme kombinézy a jdem se podívat na TV s výsledky. Já první 57.959, Rendis třetí se ztrátou pár vteřin - 1.01.872. Svým časem z první jízdy se nakonec zapisuju jako 2.nejrychlejší čas dne, 8. týdne/měsíce i v celkovém pořadí !!

Před odchodem ještě vytahují závodní káru, ale na tu mi pořád ještě chyběly asi tři vteřiny :( Koukáme ještě na jednu rundu po nás a pak už v 18:30 odjíždíme. Hlad na nás přišel a tak zastavujeme cestou v Al Hamra Mall. Je to takový menší, dvoupatrový nákupák, ale asi 600m dlouhý. Zaujme nás Döner Kebab, beru kuřecí sandvič za 32 dirhamů...hovězí by byl asi za 20min.

Pak ještě skočíme nakoupit něco na zítra. Zajímavé je oddělení vepřového masa, které je za zavřenými dveřmi a vstup je povolen pouze nemuslimům.

Když se vracíme na hotel je už půl devátý. Sednem ještě na kávu u bazénu, kde se koná BBQ night a součástí toho je i vystoupení břišní tanečnice, ale než se odhodlám jí natočit, tak to skončí.