logo flydubaiOd posledního výletu do Emirátů uběhlo již pár let a co čert nechtěl v listopadu 2015 vyšla akce na letenky s Wizzairem. Nicméně to nebylo z Prahy, ale až z Budapešti. Inu napsal jsem Rendisovi, protože o Dubaji dlouhá léta básnil, jestli by nechtěl vyrazit. Chvíli se rozmýšlel, ale pak slovo dalo slovo a začal jsem pro nás chystat pánskou jízdu.

Než přišlo konečné rozhodnutí, tak nám Wizzair letenky trochu zdražil a tak po propočítání všech nákladů na cestu do Budapešti nakonec volíme FlyDubai přímým letem z Prahy za 7tis.

Odlet se pomalu blíží a už je nejvyšší čas finalizovat plán cesty. Rendis je stále trochu zdženlivý v plánování, ale je nejvyšší čas zabookovat hotely a auto. Dlouho zvažujeme i výlet do sousedního Ománu a s tím související poplatky za vízum a připojištění auta...

Den odletu se blíží...balím jako obvykle večer před odletem. V neděli ráno poslední kontrola a můžem vyrazit. Rendis přijíždí na čas. Jelikož není žádný provoz, úspěšně dorážíme na začátek Check-inu. Online odbavení hotovo a dokonce máme sedadla u Exitu zdarma (původně v objednávce za jedno chtěli asi 700,-).

Po kontrole pasu zamíříme do salonku Mastercard Lounge, kde nesmí chybět lehké občerstvení a 2 Ballantinky s colou pro každého. Necelé dvě hodinky čekání jsou za námi a tam se přesouváme k bráně A8, kde právě zastavuje Boeing 737. Po půl hodince čekání konečně nastupujeme do letadla. U Rendise stále panují mírné obavy z "dlouhého" letu.

Ballantinky

Letadlo je plné až na pár míst. Usazujeme se na sedadla 15E/F přímo nad křídlem. Místa na nohy je tu opravdu dost, dojem trochu kazí sedačky, které nejdou sklopit :( Od stojánky nás vytlačují asi o 2 minuty později, ale to doženeme cestou. Po vystoupání do letové hladiny začínají sevírovat placené občerstvení, což mě trochu znejistí, neboť součástí letenky mělo být již zaplacené jídlo. Steward mě ujišťuje, že za pár minut se bude podávat jídlo zdarma. Na výběr je klasické Chicken or Pasta...já volím kuře, Rendis těstoviny. Obojí bylo chutné, klidně bych si přidal. Následuje ještě pár slaných tyčinek s hummusem. Jinak let probíhá klidně.

Chicken

Pasta

Poslední hodinka skoro neutíká...cestou jsou vidět plamenem osvětlené ropné věže. Přes přistáním ještě musíme udělat kolečko nad zálivem, jedno esíčko a pak nad pevninou otočit a konečně míříme na runway. Škoda trochu snížené viditelnosti, přesto byla vidět Burj Khalifa. Po přistání přejíždíme celé letiště zpět, křížíme postupně obě runwaye a parkujeme u jednopodlažního terminálu 2 vedle ostatních letadel společnosti. Pasová kontrola probíhá bez jediného zádrhele, na kufry taky příliš dlouho nečekáme. V příletové hale už nás vyhlíží Rendisův spolužák ze střední Petr, se kterým se 23 let neviděl. Jdu zatim vybavit půjčovnu Dollar. Papírování probíhá rychle, následuje kontrola auta. Označujeme poškrábaný levý bok. Pro informaci...dostali jsme Nissan Sunny modelový rok 2016, najeto 22tis km, v automatu.

Hořící plamen

Náš Suník

V místní kavárně nás zve Petr na kávu a tím tak nějak končí dnešní den, protože je již po jedné hodině.