Aruba, Bonaire, Curacao - banner

Dnešní den začíná hodně smutně. Ráno kolem půl sedmé se budí vedle v apartmánu Jožka se Žanetou a podle otevřených dveří ihned zjišťují, že měli nezvanou návštěvu :( Tato zkušenost s bezpečností na ostrově je stojí mobilní telefon a veškerou nemalou hotovost. Po vyřízení formalit si spravíme náladu aspoň snídaní a dopoledne si jdeme zablbnout do bazénu u našich vilek. Řádění v příjemné teplé vodě nám vrátí dobrou náladu, hlavně pokusy o podvodní fotky u nás vyvolávají záchvaty smíchu.

Paja pod vodou

Hrátky v bazénu nás zabaví na celé dopoledne, ven nás dostane teprve hlad a únava. Dáme si svačinku a domlouváme plán na odpoledne. Po včerejším výletu na sever vybíráme pár cílů na opačné části ostrova, takže sedáme do auta a vyrážíme. První zastávkou je vyhlídka Coroe Crystal, kam se náš Chevrolet musí poměrně krkolomně vyšplhat strmou polní cestou lemovanou kaktusy, za což jsme odměněni vyhlídkou na téměř celý ostrov.

Vyhlidka

Místní flora

Cestování po ostrově opravdu stojí za to, cesty jsou spíše polní a nemají téměř žádné značení. Pája za Jožkova navigování to ale zvládá s přehledem. Při další cestě narazíme na zříceninu tvrze, u které nás zaujme "trolí" plantáž a nádherná vyhlídka na dramaticky rozbouřené moře.

Tvrz

Trolíci

Vyhlídka na moře

Jako další cíl máme podle průvodce vybranou nedalekou oblast Natural Bridge. Zde se kocháme vyhlídkou na zajímavě vymleté kamenné pobřezí, do kterého za mocného burácení a pěnění narážejí vysoké vlny karibského moře. A jak vidíte z fotky, hodně tady fouká :-)

Natural Bridge

Naše skupinka

Dál chceme bloudištěm neznačených arubských cest najít přílivové jezero Natural Pool. Jožka se snaží navigovat co to jen podle drobné mapy jde, ale když podruhé projedeme kolem nezaměnitelného rozbitého BMW E46 v individual barvě, je asi něco špatně :) Napodruhé za pomoci domorodců konečně dojedeme k parkovišti s cedulí Natural Pool. Tady se ale dozvídáme, že jezírko je odtud třičtvrtě hodiny pěšky kamenitou cestou, takže poděkujeme za informaci, sedáme do auta a mizíme pryč :)

Už by to chtělo zase nějakou koupel, tak nastavíme kurz směr voda. Projíždíme několik městy, když konečně dorazíme ke dvojici pláží - Rodger Beach a Baby Beach. Podle letmého pohledu z vyhlídky nad plážemi volíme Baby beach, která nás uvítá neuvěřitelně jemným pískem a nádhernou barvou moře.

Baby Beach

Při prvním vstupu do moře pochopíme, proč má tenhle název - moře je poměrně dlouho písčité a mělké, chráněné před vlnami menší kamennou bariérou, zkrátka ideální pro děti. My dospělí musíme pro pořádné zaplavání si až za bariéru, kde s námi ale poměrně dost houpou vlny. I tak si koupačku užijeme, dokonce se pak poměrně dlouho vyblbneme i v mělké části. Počasí dnes není vyloženě tropické jako předchozí dny, je pod mrakem a dost větrno, tak povalování po pláži vynecháme a vyrážíme zpět do našich dočasných domovů.

Cestou ještě nakoupíme v supermarketu zítřejší snídani a na dnešek kuřecí špízy, které hned po příjezdu putují na gril :) Přidáme k tomu Havanu, Colu, brambůrky a příjemné povídání, což je osvědčený recept na krásný večer :)